A legrosszabb helyzetben a heti és kétheti megjelenésű sajtótermékek vannak, a tavalyi évhez képest 9 százalékkal esett az eladott példányszámuk. A havi magazinok olvasótábora 8 százaléka csökkent, a napilapok aránylag kisebb mértékben, 3 százalékban estek vissza. Egyedül a légitársaságok repülőutakon terjesztett magazinjainak stabil a helyzete, a tavalyi évhez mérten 1 százalékkal növekedett az olvasottságuk.
Az EMS elemzése szerint a nyomtatott sajtóval szemben pozitívan alakult a televíziók helyzete. Az európai televíziós adók nézettsége egy adott napot vizsgálva 21 százalékkal növekedett, míg egy hetet vizsgálva 12 százalékos növekedést prognosztizáltak az egy évvel korábbi eredményekhez képest.
Az EMS tanulmánya, mely először 1995-ben jelent meg, a médiatervezők számára az egyik legfontosabb információ-forrás, olvasható a MediaWeek cikkében.
Kevesebb újságolvasó, több tv-néző
Az European Media and Marketing Survey megjelentette előzetes eredményét a teljes tanulmány júniusi publikálása előtt. Az előzetesen nyilvánosságra hozott adatok szerint a nyomtatott sajtó olvasottsága Európa-szerte csökkent, a televíziók nézettsége azonban nőtt.