A Strategy Analytics piackutató cég felmérésének eredményei szerint a televíziós adók nézők millióit veszíthetnek el a következő években. A 'Televíziós csatornák, vigyázat: A szélessávú szolgáltatók lopják a nézőiteket' című kutatás nyolcszáz szélessávú eléréssel rendelkező európai felhasználóra tévézési szokásaira terjedt ki. Az adatok szerint Európa nyugat felében a szélessávú internetezők 56 százaléka kevesebbet vagy akár sokkal kevesebbet nézi a tévét, mint korábban, mikor még nem volt internetes elérése.
A kutatás szerint az elektronikus média számára is van megoldás: az együttműködés az internetes szolgáltatókkal, az iTV szolgáltatásokra való koncentrálás, illetve a digitális videófelvevők nyújtotta lehetőségek kiaknázása.
A kutatás szerint egyébként a szélessávú internetezők a többi hagyományos médiára, az újságolvasásra, rádiózásra is kevesebb időt fordítanak. Ezek a média szereplők azonban tartalmukat gyakran felhelyezik a világhálóra, így kisebb mértékben veszítenek közönségükből.
(Menedzsment Fórum)
Kevesebbet tévéznek a szélessávon netezők
A televíziós társaságok a legnagyobb vesztesei a szélessávú internet terjedésének, derül ki egy kutatásból, melyet a DM Europe ad közre.