1p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre többen találják túlzottnak a sportesemények és televíziós műsorok szponzorációját, derül ki a Medialab kutatásából.

Bár az elmúlt időszakban mind népszerűbb eszköz, hatékonyságával is bizonyítja népszerűségét. A piac, amely az elmúlt időszakban rendkívül gyorsan nőtt, méretét tekintve a szakemberek 25 milliárd dollárosra becsülik.

Az emberek azonban kezdenek megcsömörleni, sokan úgy vélik, hogy a különböző világ- és sporteseményeken eluralkodott a szponzoráció. A felmérés szerint az emberek 45 százaléka nyilatkozott úgy, hogy megjegyzi egy-egy esemény szponzorát, míg a sport esetében ez az arány 51 százalék volt. Az eredményekből az is kitűnt, hogy egy-egy esemény támogatása többnyire pozitív asszociációkat kelthet: 42 százalék gondolta úgy, hogy a szponzoráló márkák jó minőségűek, ugyanez a sport esetében 44 százalék.

A fogyasztók elutasítása azonban negatívan hathat a szponzorációra, vélik a kutatás készítői. Ez a marketingkommunikációs eszköz ugyanis a hagyományos hirdetési média (főleg a televízió) hatékonyságának csökkenése nyomán terjedt el, ám elképzelhető, hogy hamarosan a támogatónak újabb eszközökön kell gondolkozniuk.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!