Bár az elmúlt időszakban mind népszerűbb eszköz, hatékonyságával is bizonyítja népszerűségét. A piac, amely az elmúlt időszakban rendkívül gyorsan nőtt, méretét tekintve a szakemberek 25 milliárd dollárosra becsülik.
Az emberek azonban kezdenek megcsömörleni, sokan úgy vélik, hogy a különböző világ- és sporteseményeken eluralkodott a szponzoráció. A felmérés szerint az emberek 45 százaléka nyilatkozott úgy, hogy megjegyzi egy-egy esemény szponzorát, míg a sport esetében ez az arány 51 százalék volt. Az eredményekből az is kitűnt, hogy egy-egy esemény támogatása többnyire pozitív asszociációkat kelthet: 42 százalék gondolta úgy, hogy a szponzoráló márkák jó minőségűek, ugyanez a sport esetében 44 százalék.
A fogyasztók elutasítása azonban negatívan hathat a szponzorációra, vélik a kutatás készítői. Ez a marketingkommunikációs eszköz ugyanis a hagyományos hirdetési média (főleg a televízió) hatékonyságának csökkenése nyomán terjedt el, ám elképzelhető, hogy hamarosan a támogatónak újabb eszközökön kell gondolkozniuk.
Kezdik unni a szponzorokat
Egyre többen találják túlzottnak a sportesemények és televíziós műsorok szponzorációját, derül ki a Medialab kutatásából.