Az amerikai média tartóoszlopát jelenti a száz legnagyobb reklámozó, derül ki az Advertising Age cikkéből. A marketing költségek médiában elköltött hányada 52,21 milliárdot tesz ki, és a 2002-es évhez 9,3 százalékkal emelkedett ez az öszeg. Egy évvel korábban a legnagyobbak teljes költségvetésének 39,5 százaléka volt a médiaköltés. A televíziós reklámokra 6,5 százalékkal többet, 31,87 milliárdot fordítottak a százas listán szereplő cégek. A direkt marketingre, telemarketingre és promócióra 37,97 milliárd dollárt fordítottak a hirdetők, ez 8,7 százalákos emelkedést jelent.
A száz legnagyobb hirdető globális, az USA-n kívüli reklámköltése 3,8 százalékkal nőtt, míg 2002-ben 3,7 százalékos növekedés volt megfigyelhető. Az első 65 cég legkevesebb 50 százalékát a marketing költségvetésének azonban az országon belül használta fel. Jelentős a koncentráció: a hét legnagyobb reklámozó teszi ki az amerikai médiaköltés 94 százalékát.
(Menedzsment Fórum)
Kiadták az amerikai reklámozók százas listáját
Az Advertising Age kiadta 49. éves jelentését a száz vezető amerikai reklámozóról. A legnagyobb hirdető az USA-ban tavaly a General Motors volt, szorosan követte a Procter and Gamble.