1p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Advertising Age kiadta 49. éves jelentését a száz vezető amerikai reklámozóról. A legnagyobb hirdető az USA-ban tavaly a General Motors volt, szorosan követte a Procter and Gamble.

Az amerikai média tartóoszlopát jelenti a száz legnagyobb reklámozó, derül ki az Advertising Age cikkéből. A marketing költségek médiában elköltött hányada 52,21 milliárdot tesz ki, és a 2002-es évhez 9,3 százalékkal emelkedett ez az öszeg. Egy évvel korábban a legnagyobbak teljes költségvetésének 39,5 százaléka volt a médiaköltés. A televíziós reklámokra 6,5 százalékkal többet, 31,87 milliárdot fordítottak a százas listán szereplő cégek. A direkt marketingre, telemarketingre és promócióra 37,97 milliárd dollárt fordítottak a hirdetők, ez 8,7 százalákos emelkedést jelent.

A száz legnagyobb hirdető globális, az USA-n kívüli reklámköltése 3,8 százalékkal nőtt, míg 2002-ben 3,7 százalékos növekedés volt megfigyelhető. Az első 65 cég legkevesebb 50 százalékát a marketing költségvetésének azonban az országon belül használta fel. Jelentős a koncentráció: a hét legnagyobb reklámozó teszi ki az amerikai médiaköltés 94 százalékát.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!