A régióban először Magyarországon és Csehországban vezeti be a plasztiklapot a Citibank. A hazai hitelkártyapiacon vezető pénzintézetnek a jelenlegi a harmadik idei fejlesztése, amelyből kettő a co-branded kártyák piacát érintette. A Shell Mastercard kártyával olyan ügyfeleket próbál megcélozni a három partner, akik célcsoportjukba tartoznak ugyan, ám nem voltak vevők a korábbi, Smart-kártyára.
A 60 napos időszak leteltével a Pénzfeltöltő Program visszatér a hazai piacon legkedvezőbb alapajánlathoz, melynek keretében 3 százalékos jóváírás kapcsolódik minden hazai Shell üzemanyag vásárláshoz, illetve 1 százalékos jóváírás gyűjthető minden kártyával történő vásárlás összegéből bármely MasterCard elfogadóhelyen világszerte.
"Mivel a Citibank továbbra is meg szeretné őrizni vezető szerepét a magyarországi hitelkártyapiacon, így gyorsabban akarunk növekedni, mint ahogy a hitelkártyapiac bővül" - fogalmazott Batara Sianturi, a Citibank Zrt. lakossági bankjának vezetője. "A bank részesedése a hitelkártya piacon jelenleg 20-25 százalék" - tette hozzá lapunk kérdésére a vezető. A pénzintézet a jövőben további co-branded kártyákkal is meg szeretne jelenni Magyarországon, ám az még kérdéses, hogy mely iparággal kötnek szorosabb együttműködést. "Mindenre nyitottak vagyunk" - válaszolta Batara Sianturi arra a kérdésre, elképzelhető-e, hogy az fmcg-szektorból választanak-e partnert a jövőben.
Szeretjük a márkás kártyákat

A co-branded kártyák piaca Magyarországon szárnyal, tudtuk meg Zdenek Housertől, a MasterCard Europe Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős igazgatója kifejtette. Míg 2005-ben 13,5 százalékkal nőtt az ilyen típusú plasztiklapok aránya Európában, addig hazánkban az arány elérte a 29 százalékot.
Jelenleg mintegy egymillió co-branded kártya van forgalomban Magyarországon. A nemzetközi tendencia itt is érvényesül, miszerint a co-branded kártyák három fő területe az autógyártás, az olajipar és az utazás. E három szektor adta az összes ilyen típusú műanyag lap mintegy 18 százalékát, így a MasterCard igazgatója szerint garantált az új termék sikere.
Istvánko Viktória