2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tíz évvel ezelőtt készített országos közforgalmú kikötő OKK fejlesztési terv felülvizsgálata alapján megállapítható, hogy a MAHART Csepeli Szabadkikötőnek az országos közforgalmú kikötők közé való besorolásán kívül jelenleg nincs szükség a korábbi koncepció lényeges megváltoztatására.

A dél-keleti vízi közlekedési folyosóban rendelkezésre állnak a vízi szállításra alkalmas árualapok, amelyek potenciálisan lehetővé teszik a vízi szállítások erőteljesebb bővülését. Ezt megerősíti az AD HOC PLUS Kft. helyi környezetben végzett felmérése. Helyzetünkben tehát, a vízi szállítások erőteljesebb bővülésének nem az árualapok hiánya (illetve azok egyre élesebb versenyben való elérhetősége) szab elsősorban gátat, hanem a belvízi hajózás technikai tényezőinek hiányosságai jelentenek akadályokat.

A nemzetgazdaság áruszállítási igényeinek változását az 1995-ben elkészült "Közlekedéspolitika" a következők szerint foglalja össze: "Az ezredfordulón a tonnakilométerben mért áruszállítási teljesítmény jelentősen elmarad az 1990. évi teljesítménytót, de 2010-ig megközelíti, ezt követően pedig meg is haladja az 1990. évi értéket. A szállítási keresleten belül elsősorban a minőségi igények erősödnek. A közlekedés jövedelemtermelő képessége a magas színvonalú, korszerű és hatékony szállítási rendszerek és formák elterjedéséhez kötődik".

Az EU és a magyar közlekedés-politika egyaránt szorgalmazza a logisztikai szolgáltató központok hálózatának kiépítését, amelyekben az árugyűjtő, elosztó funkciók megvalósításán kívül megoldják a tárolás, rakodás, vámkezelés, szállítmányozás mellett a különböző szállítási módok és eszközök közötti együttműködést, a kombinált áruszállítást.

A közlekedési munkamegosztás befolyásolásával a vasúti áruszállítás arányának csökkenését kell mérsékelni, míg a belvízi és a kombinált áruszállítási teljesítmények növekedését kell elérni. Az áruszállítási igényeket a közlekedéspolitikai koncepció megalapozására készített előrejelzés 2010-re összesen 35 mrd tkm-ben, 2015-ben 39 mrd tkm-ben, prognosztizálta, amelyhól 6-7 százalékos részesedést valószínűsít a belvízi hajózás részére.


Folytatjuk


Forrás: Tranzit


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!