2p

A világ legnagyobb élelmiszergyártója, az Unilever márkanevei után corporate brandjét is szeretné ismertebbé tenni, s ezért új logót vezet be. Az új stratégia eredményeivel már az idén találkozhatunk a magyar boltokban.

Hazai helyzet: új logó már az idén, reklámkampány nélkül

"A magyar piacon még idén megkezdődhet az új márkastratégia, és ezzel együtt már ebben az évben feltűnhet a termékeken az új logó" - mondta el a Menedzsment Fórumnak Boródi Attila. A PR-igazgató hangsúlyozta: nem lesz robbanásszerű változás, az újításokat folyamatosan, 2005 végéig kívánják végrehajtani, további részletekkel azonban nem kívánt szolgálni.

Boródi egyúttal cáfolta, hogy itthon jelentős reklámkampányt szerveznének a corporate brand népszerűsítésére. Erre azért nincs szükség, mivel a lakosság körében ismert a vállalat neve. Igaz, ez itthon sem éri el az egyes brandek ismertségét, tette hozzá a PR-igazgató. Ebben persze jelentős szerepet játszik az is, hogy óriási hirdetési összegeket allokálnak azon márkákra, amelyek mögött konkért termék van. A hazai piacon a listaáras költési adatok szerint az Unilvervezet, a Mediagnozis felmérése szerint 2003-ban a cég 16,6 milliárdot költött.

Az Unilever abban bízik, hogy ez a helyzet néhány éven belül változik. Akár így lesz, akár nem, egyes brit szaklapok már most gúnyolódásuk céltáblájává tették az új dizájnt. A "Campaign" nevű marketinges újság szerint a logó azt a benyomást kelti, mintha egy "hippi közösség" vette volna át az irányítást a cégnél. A 70-es évek stílusában készült szimbólumok letűnt zöldmozgalmak imázsát idézik, szól a britek pikírt megjegyzése. Egy okkal több, hogy érdeklődéssel várjuk az új Unilever-brand premierjét.

Wéber Balázs

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
Sört, mobilt és mosóport reklámoztak leginkább
Arculatot vált az Unilever

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!