Hazai helyzet: új logó már az idén, reklámkampány nélkül
"A magyar piacon még idén megkezdődhet az új márkastratégia, és ezzel együtt már ebben az évben feltűnhet a termékeken az új logó" - mondta el a Menedzsment Fórumnak Boródi Attila. A PR-igazgató hangsúlyozta: nem lesz robbanásszerű változás, az újításokat folyamatosan, 2005 végéig kívánják végrehajtani, további részletekkel azonban nem kívánt szolgálni.
Boródi egyúttal cáfolta, hogy itthon jelentős reklámkampányt szerveznének a corporate brand népszerűsítésére. Erre azért nincs szükség, mivel a lakosság körében ismert a vállalat neve. Igaz, ez itthon sem éri el az egyes brandek ismertségét, tette hozzá a PR-igazgató. Ebben persze jelentős szerepet játszik az is, hogy óriási hirdetési összegeket allokálnak azon márkákra, amelyek mögött konkért termék van. A hazai piacon a listaáras költési adatok szerint az Unilvervezet, a Mediagnozis felmérése szerint 2003-ban a cég 16,6 milliárdot költött.
Az Unilever abban bízik, hogy ez a helyzet néhány éven belül változik. Akár így lesz, akár nem, egyes brit szaklapok már most gúnyolódásuk céltáblájává tették az új dizájnt. A "Campaign" nevű marketinges újság szerint a logó azt a benyomást kelti, mintha egy "hippi közösség" vette volna át az irányítást a cégnél. A 70-es évek stílusában készült szimbólumok letűnt zöldmozgalmak imázsát idézik, szól a britek pikírt megjegyzése. Egy okkal több, hogy érdeklődéssel várjuk az új Unilever-brand premierjét.
Wéber Balázs
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Sört, mobilt és mosóport reklámoztak leginkább
Arculatot vált az Unilever
Kilép az árnyékból a világ egyik legnagyobb cége
A világ legnagyobb élelmiszergyártója, az Unilever márkanevei után corporate brandjét is szeretné ismertebbé tenni, s ezért új logót vezet be. Az új stratégia eredményeivel már az idén találkozhatunk a magyar boltokban.