4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Class FM volt a leghallgatottabb kereskedelmi rádió Magyarországon idén januárban, tudta meg az mfor.hu. A Neo FM egyelőre kénytelen beérni a második hellyel - igaz, a január közepén indult Bumerángnak köszönhetőn februárban már üldözőbe veheti a nagy vetélytársat.

A Class FM áll nyerésre a kereskedelmi rádiók csatájában: a tavaly novemberben indult csatorna mind a 25-49 évesek, mind a teljes népesség körében a leghallgatottabb kereskedelmi adónak számított idén januárban, derül ki a Gfk Hungária - Szonda Ipsos mfor.hu birtokába került felméréséből.

A Danubius frekvenciáját elnyerő Class FM húsz százalékos reach-csel magabiztosan vezeti a mezőnyt a 25-49 éves hallgatókat figyelembe véve, jócskán megelőzve az egykori Sláger helyén szóló, szintén 2009. november óta üzemelő Neo FM-et. A vetélytársaihoz képest kisebb lefedettséggel rendelkező Juventus a hallgatók kilenc százalékát volt képes magához kötni, ami jelenleg a harmadik helyre elég.

Ugyanez a kereskedelmi rádiók sorrendje, ha a teljes népességen belül elért eredményeket vizsgáljuk. Ha minden rádiót figyelembe veszünk, akkor az abszolút első a Kossuth, amelynek a jelek szerint az 50 év felettiek körében van jelentős tábora. Szintén jól teljesít a máshol nem hallható, az átlagnál igényesebb könnyűzenét kínáló Petőfi, amely hallgatottságban már majdnem beérte a Juventust.

A teljes képhez hozzátartozik, hogy az adatfelvétel január 11.-25. között történt, a Neo FM-en viszont csak január 18-án indult el a menedzsment által megváltóként várt reggeli Bochkor-Boros show, a Bumeráng. Emiatt a valós erőviszonyokról valószínűleg többet árul majd el február, amelynek már mindegyik csatorna végleges felállással vágott neki.   

Élre törne a Neo

A Neo mindenesetre nem aggódik a januári eredmények láttán: "Figyelembe véve a tesztüzemet, nem számítottunk ilyen jó eredményre" - mondta Kádár Tamás. - "Biztos vagyok abban, hogy a következő hónapokban átvesszük a vezetést. A Bumeráng közel egy évtizedig hazánk legnépszerűbb és leghallgatottabb rádiós formátuma volt. A műsort támogató ATL-kampány intenzíven segíti a hallgatókat, hogy rátaláljanak kedvenceikre" - magyarázta a Neo FM vezérigazgatója.

Az mfor.hu azon kérdésére, hogy sikerült-e megtartani azokat a hirdetőket, amelyekre a Sláger épített, Kádár Tamás korábban úgy reagált: erre az első negyedév-félév eredményeinek tudatában lehet releváns választ adni.

"Természetesen meg kell küzdenünk - a konkrét hallgatottsági adatok hiányában teljesen jogos - hirdetői bizalmatlansággal, ami azt eredményezi, hogy sok hirdető még kivár. E tekintetben is komoly előrelépést jelent a Bumeráng" - emelte ki korábbi kérésünkre a Neo FM vezére. 

Szerinte elsődleges feladatuk most ugyanaz, mint a legnagyobb versenytársé. "A teljes rádiós piac helyzetét kell javítsuk, hiszen az elmúlt években méltatlanul devalválódott ez a médiatípus. Ennek érdekében folyamatosan összrádiós összefogást szorgalmazunk. Ennek első fundamentuma az új mérési módszertan, amit példátlan egyetértésben fogadott el az összes piaci szereplő" - tette a hozzá az igazgató.

Új módszerrel mértek

Mint ismert, a GFK-Szonda-Ipsos januárban már egy új mérési módszerrel dolgozott. Az adatgyűjtés hibrid adatfelvételi módszerrel történt, mely során a válaszadók egy része számítógéppel támogatott telefonos (CATI) megkérdezés során számol be rádióhallgatási szokásairól, míg egy másik csoport a szintén számítógéppel támogatott online (CAWI)  módszerrel kitölthető kérdőív segítségével szolgáltatott adatokat.

Mindennek az egyik legfontosabb előnye, hogy a válaszadókra kisebb teher nehezedik a korábbi, úgynevezett rádiónaplós módszerhez képest. Így - a tapasztalatok alapján - magasabb válaszadói hajlandóság érhető el, tehát emelkedik a hallgatottsági adatok érvényessége.

A módszertani paraméterek megváltoztatása nem volt öncélú, amit csak lehetett, megtartottak a kutatók. Ennek megfelelően a mérés továbbra is országos, a 15 év felettiekre reprezentatív mintán zajlik, és a korábbiakhoz hasonlóan negyedórás hallgatottsági eredményeket szolgáltat havonta.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!