Az elmúlt időszakban számos gyártó nyitott kínai üzemet, a Volkswagen és a General Motors pedig árháborút indított el, amely lépésre kényszeríti az eddig megfontoltabb cégeket is. A szakértők szerint, aki most nem helyez kellő hangsúlyt a jelenlétre, az komoly lépéshátrányba kerülhet a versenytársakkal szemben.
Ennek jegyében a DaimlerChrysler is komoly offenzívába kezdett. A közelmúltban jelentették be, hogy a vállalat 2005 végén kezdi meg Kínában a Mercedes E és C modellek előállítását, amelyekből évente 25 ezret kívánnak értékesíteni. A társaság hétfőn közzétett tervei pedig az értékesítési hálózat nagyarányú fejlesztéséről szólnak. A jelenleg 23 városban lévő 33 kereskedelmi egységet kívánják a következő években 68 városra kiterjeszteni. Az expanziót követően 217 szalon kínálja majd a német autógyár járműveit.
A kínai mellett a társaság várakozása szerint az indiai piac is dinamikus növekedés elé néz. A világ második legnépesebb országában ugyan jelenleg még csak évi 3 millió új autó kerül forgalomba, ám az erőteljes motorizáció csupán most indult be. A Mercedesekkel az indiai luxusautó kategória 60 százalékát kezében tartó stuttgarti autógyár mindenesetre vizsgálja a további terjeszkedés lehetőségét - mondta Rüdiger Grube a vállalat egyik vezetője a Financial Times Deutschlandnak.
Kapcsolódó anyagok
A Mercedes a kínaiak legkedveltebb luxusautója
Szabad jelzést kapott a DaimlerChrysler a kínai elnöktől
Még agresszívebb lehet a Volkswagen stratégiája
Kínában és Indiában erősít a Mercedes
Noha az ázsiai ország piacának növekedése a legutóbbi adatok szerint koránt sem olyan masszív, mint azt a gyártók korábban hitték, a legnagyobb cégek így is folyamatosan erősítik jelenlétüket.