A Toyota vezetői május végén döntöttek úgy, hogy megalkotása után 15 évvel a japán piacon is használják a Lexus elnevezést. Az autógyár brandje a szakemberek szerint mára az egyik legismertebb felsőkategóriás márkává vált. Az eredetileg az amerikai vásárlók bizalmatlansága miatt megalkotott Lexus "hazájában" is hamarosan debütál - jelentette be a Toyota. A vállalat 180 autókereskedést szeretne a szigetországban létrehozni, és reményeik szerint 50-60 ezer darabot értékesítenek majd 2005-ben.
A világ harmadik legnagyobb autógyártójának számító Toyota a Lexus értékesítési hálózatának felállítását 2004 végéig hat üzlet megnyitásával kezdi meg Pekingben, Shanghajban és más nagyvárosokban. Az üzletek száma a jövő év közepére már 14-re nő majd. A Toyota eladási előrejelzést nem adott; a Lexusnak a Kínában már megállapodott luxusmárkákkal kell megküzdenie - így az Audival, a BMW-vel, A Buickkal. A Lexus az Egyesült Államokban a legkeresettebb luxusautó: 2003-ban eladásai 11 százalékkal 260 ezerre növekedtek. 2003-ban a Toyotának öt százalékos részesedése volt az eladásait tekintve kétmillióra duplázódó kínai piacban. Idén már több mint 150 ezer autó eladását tervezik, 2010-re el akarják érni a 300 ezer és 400 ezer közti értéket - számolt be az MTI.
A kínai piac nem csak a Toyota számára vonzó, hiszen a világ egyik leghíresebb luxusmárkája a Ferrari június elején nyitotta meg autószalonját. A cég reményei szerint az idén 200 Maserati és Ferrari találhat gazdára Kínában.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Japánban is használni fogják a Lexus márkanevet
A Ferrari is Kínában üzletelne
Kínában is hódítana a Lexus
Miután a Toyota a közelmúltban bejelentette, hogy Japánban is használni fogja a Lexus nevet, most a luxusmárka kínai megjelenését tervezik. A japán autógyár szerint a világ legnépesebb országa rendelkezik azzal a potenciállal, hogy a világ legnagyobb luxusautó-piaca legyen.