2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tavaly először több autót adtak el Kínában, mint Európában - írta csütörtökön a Süddeutsche Zeitung a német autóipari szövetség (VDA) adataira hivatkozva.

Az ázsiai országban 13,2 millió új autót értékesítettek 2012-ben, míg Európában az egy évvel korábbi 13,6 millióról 12,5 millióra csökkent a forgalomba helyezett új kocsik száma. Kína hamarosan a jelenlegi legnagyobb piacot, az Egyesült Államokat is megelőzheti. Már csak idő kérdése, hogy a kínai autópiac nagyobb lesz, mint amerikai - mondta a müncheni lapnak Ferdinand Dudenhöffer, a duisburg-esseni egyetem autóipari kutató intézetének (CAR) igazgatója. Az intézet számításai szerint 2030-ban Kínában már több autót adnak majd el, mint Európában, az Egyesült Államokban és Japánban együttvéve.

Az erőviszonyok nemcsak az értékesítésben, hanem a gyártásban is átalakulnak. Európában az utóbbi 10 év közül öt évben csökkent a termelés, tavaly összesen 15 millió személygépkocsit gyártottak, az idén pedig stagnálásra lehet számítani. Kínában viszont az utóbbi 10 évben folyamatosan emelkedett a gyártott kocsik száma és az idén várhatóan eléri a 13,8 milliót - írta a Süddeutsche Zeitung szakértői becslést idézve.

Ugyanakkor Kínában egyelőre a betelepült nyugati gyártók uralják a piacot. A hazai cégek aránya csupán egyharmados, de egyre inkább terjeszkednek. Ezt mutatja például, hogy a Volvo már 2010 óta kínai tulajdonban van. A külföldi társaságok jellemzően kínai partnerekkel közösen üzemeltetnek gyárakat az ázsiai országban. Kiemelkedően erős a német cégek jelenléte, egyebek között a BMW és a Daimler is üzemeltet gyárakat Kínában, a német márkák összesített piaci részaránya pedig 22 százalékos volt tavaly, 2 százalékponttal nőtt az egy évvel korábbihoz képest. Több német cég számára Kína már fontosabb, nagyobb piacnak számít, mint a német, és valamennyi társaságot együttvéve a német autóipar tavaly 700 ezerrel több kocsit értékesített Kínában, mint Németországban - írta a Süddeutsche Zeitung.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!