A jelentés szerint a régió – Japánt nem számítva – 8,6 százalékos növekedést produkált a PC szegmensben a 21,7 millió eladott géppel – ez a növekedési arány csakenm háromszorosan haladja meg a globális növekedési átlagot, amit egyébként nem kis mértékben épp a térség eredménye hozott fel. A térség adta 2002-ben világszerte eladott PC-k 16,3 százalékát, amihez Japán további 8,9 százalékkal járult hozzá. Japánban 2002-ben 11,8 millió számítógépet adtak el, ezzel a világ második legnagyobb piaca lett az USA után és Kína előtt. Ezzel együtt a japán forgalom 2001-hez képest 10 százalékkal visszaesett.
Az ázsiai piacon az IBM őrzi stabil harmadik helyét, őt a Dell követi – az öt nagy PC-gyártó közül az egyetlen, amely kétszámjegyű növekedést produkált a térségben, 23 százalékot, amivel a Dell maga mögé utasította a korábbi negyedik helyezett Samsungot, melynek forgalma tavaly 1 százalékkal csökkent. A Legend ellenőrzi az ázsiai piac 11,4 százalékát, őt a HP követi 10,4 százalékkal, az IBM részesedése 7,1 százalék, a Dellé 5,7, a Samsungé 5,6 százalék. A Legend erejét a stabilan növekedő kínai piac jelenti, ahol minden harmadik PC-t ő adja el. A Kínában tavaly eladott 9,3 millió PC-vel és az egészséges növekedési ütemmel az ország 2003-ban átveheti Japántól a második legnagyobb PC piac címét.
Kínaiak uralják az ázsiai PC piacot
A kínai Legend Group vette át a vezetést az ázsiai, csendes-óceáni PC piacon 2002 folyamán, mert növekedése kétszer olyan gyors volt, mint a globális piacvezető HP-é, áll a Dataquest frissen közzétett jelentésében.