2p

Idén és jövőre az egyelőre kis forgalmú, de nagy növekedési potenciálú közép- és kelet-európai repülőterek kerülnek a befektetők figyelmének középpontjába. Ezeken belül is előnyt élveznek azok, amelyek az EU-jelölt Romániában, Bulgáriában és Horvátországban vannak. A légitársaságok növelik jelenlétüket Ukrajnában, így az ottani légikikötők is felértékelődnek - írja a Világgazdaság.

Már eldőlt, hogy a pozsonyi reptér biztosan a bécsit üzemeltető cégé lesz, a kijevire pedig a cseh Penta csoport jelentkezett be. Ez utóbbinak már van érdekeltsége Ukrajnában, a zsulinai objektumban. A cég Pozsony és Kassa repülőterének is résztulajdonosa lesz, míg a prágai Ruzynénél a kifutópálya építésében vesz részt. Marek Dospiva társtulajdonos elmondta, hogy a délszláv és a balti államokban is lehetséges célpontok után kutatnak.

Feltehető, hogy a ferihegyi privatizációból kimaradt német Fraport is próbálkozik Kijevben, legfőbb ügyfele, a Lufthansa ugyanis látványosan növeli kelet-európai jelenlétét. Szintén versenybe szállhat az ugyancsak német Hochtief és a spanyol Ferrovial. Fejlesztéseket terveznek az említett országokon kívül Lengyelországban, Oroszországban és Németországban is - számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!