"Amint azt már korábban mondtuk, az üzletet október végéig le kívánjuk zárni" - jelentette ki a Koenigsegg igazgatója Christian von Koenigsegg. A svéd kormánnyal előrehaladott tárgyalások vannak folyamatban garancia vállalásról az Európai Beruházási Bank (EIB) 450 millió eurós hitelkeretére.
Bard Eker, a Koenigsegg egyik részvényese korábban a Dagens Industri svéd napilapnak úgy nyilatkozott, hogy a Koenigsegg valószínűleg lemond a Saab megvásárlásáról. "Az EIB-hitel ügyében gyors előrelépést kellene felmutatni" - mondta Bard Eker. "Amennyiben szerdáig nem tisztázódik a dolog, fel kell adnunk a próbálkozást."
"Eredmény felmutatásához az EIB-nek, a svéd kormánynak és a Koenigseggnek azonos sebességre kellene kapcsolnia" - mondta Bard Eker, aki holding társasága révén birtokol Koenigsegg-részesedést. Stockholm még nem döntött az EIB-hitelre adandó garanciáról. Christian von Koenigsegg azonban hangsúlyozta, hogy a kormánnyal folytatott tárgyalásokra nem is lett határidő kitűzve.
A Koenigsegg június közepén kötött elvi megállapodást a General Motors autógyárral a veszteséges Saab megvásárlásáról, az ügylet finanszírozása azonban nyitott kérdés maradt. A Koenigsegg állami garanciavállalást szeretne elérni az EIB-hitel felvételéhez, nem tartana igényt viszont állami támogatásra.
Korábban a Koenigsegg bejelentette azt is, hogy a Saab tervezett megvásárlása okán a kínai Beijing Automotive Industry Holdings (BAIC) autógyár részesedés vásárlással a Koenigsegg kisebbségi résztulajdonosa lesz, ami megoldja az ügylet finanszírozásának egyes részproblémáit.
A Koenigsegg autógyártó manufaktúra 45 alkalmazottal állít elő extrém teljesítményű és luxuskivitelű sportkocsikat. Az 1000 lóerőt meghaladó teljesítményű és közel 400 km/h végsebességű autók akár egymillió eurónál többe is kerülhetnek. A Saab két évtizede áll a GM felügyelete alatt.