Dióssy László utalt arra, hogy az ökoadó általában a természeti erőforrások használatához kötődő terhek emelésével, illetve a munkaerő megadóztatásának enyhítésével függ össze.
A szakállamtitkár a még kiforratlan tervekről annyit árult el, hogy speciális adónemek bevezetése is szóba jöhet. A zöldadózás bevezetésének a lényege az lenne, hogy az államnak a környezetterhelő tevékenységek után több adóbevétele származzon, amiből kedvezményeket lehet adni környezetbarát tevékenységek támogatásaként - mutatott rá.
Az adózási rendszer nem az idén, de pár éven belül "zöldülhetne" tovább. Jelenleg a KVM szakértők bevonásával áttekinti az ökoadózás nemzetközi tapasztalatait, bevezetésének magyarországi lehetőségeit - tette hozzá a szakállamtitkár.
Dióssy László szerint az ökoadózással összefüggő tervek nem lógnak majd ki az általános adóreformból, a tárca a jövőben a Pénzügyminisztérium ezzel foglalkozó bizottságának munkájában részt vesz.
Az ökoadó fogalma 2004-ben jelent meg Magyarországon, amikor a KVM bevezette a környezetterhelési díjat és az energiaadót. A környezetterhelési díj a légszennyezési díjból, vízterhelési díjból és talajterhelési díjból áll.