Sokan bizonytalanok már eleve a piacra lépést illetően, pedig az internetes cégek csődsorozata és a business-to-consumer (B2C) piac nagyfokú átrendeződése után az on-line vásárlások újra megindultak és magára talált számos régi vállalkozás is. A Forrester szerint mindez egy év alatt 25 százalékos növekedést jelentett.
Azok a cégek, amelyek most fektetnek be, s tanulják a webes vevőkapcsolatok mikéntjét, szerencsés esetben megelőzhetik azokat a versenytársaikat, akik nem ismerték fel kellő időben, hogy milyen hosszú távú jelentősége van a korábban említett internettel együtt felnövő korosztály fogyasztói szokásokra gyakorolt hatásának. A vásárlói igények jobb kielégítésére több energiánk juthat, mert ma már a technológia jóval kiforrottabb, a kereskedelmi szolgáltatás megindítását jóval barátságosabb, könnyebben telepíthető eljárásokkal lehet megtenni. A gyilkos verseny és az egyre szűkülő piac kikényszeríti, hogy a szoftvergyártók javítsanak termékeik megbízhatóságán, a nyitott szabványok elterjedése, széleskörű alkalmazása, mint a Java vagy az XML új lehetőségeket jelent.
A site-ok átalakítása is sokszor a ROI (befektetés-arányos nyereség) elemzése nélkül történik, ami megint egy jó lehetőség arra, hogyan adjunk sok pénzt anélkül, hogy megmérnénk valójában milyen hozadéka is van ennek. A Forrester tanulmányában 20 internetes cég említette meg, hogy 6-7 számjegyű (!) összegbe került oldalaik átterveztetése, frissítése. Nehéz elhinni, de több vállalatnál nem készült olyan elemzés, amely segítségével összevethetők volnának a költségek és a megnövekedett forgalomból származó haszon.
Kiújuló osztályharc és csökkenő költségek az on-line kereskedelemben
Miközben az on-line kereskedelem újra szép napoknak néz elébe, a vállalatoknak jelentős megterhelést jelent az e-kereskedelemhez szükséges szoftverek, szolgáltatások és a munkaerő megszerzése. A kiadások óriásira duzzadásáért legtöbbször a nem kellően előkészített fejlesztések vagy éppen a cégen belüli presztizsharc okolható.