Az EU-tagság nyomán várható jövedelem-növekedés a befektetések biztosítási piacán legkorábban 2005-től lesz érzékelhető. A befektetésekre nyitott, újfajta pénzügyi kultúrát képviselő huszon- és harmincévesek helyzetének javulása is szerepet játszhat abban, hogy növekszik majd a biztosításba befektetők száma Magyarországon.
A GfK feltárta, hogy a magyar háztartások kétharmada rendelkezik valamilyen biztosítással. Személyes szerződést a felnőtt lakosság mindössze egyharmada kötött valamelyik biztosító céggel. A háztartások biztosítottságával a környező közép-európai országok középmezőnyében foglalunk helyet, állapítja meg Varga Zoltán, a GfK Piackutató Intézet vezető kutatója.
Átlagosan 1,5 biztosítóval állnak szerződéses kapcsolatban a magyar háztartások. Ebből a szempontból hasonlóan megosztott a piac Ausztriában, Szlovéniában és Romániában is. Viszont kevesebb biztosítós kapcsolat jut egy-egy háztartásra Ukrajnában, Lengyelországban, Horvátországban és Csehországban.
Kockázatmentes pénzügyi termékeket keresnek a hazai befektetők
A magyar lakosság nagy része vágyik arra, hogy befektesse a pénzét, de a kockázatok elhárításával. Ennek következtében a biztosítók kínálatában több a hibrid termék, azaz biztosítás mellett befektetési lehetőség is alacsony, de szinte garantált hozammal. Többek között ezt állapítja meg Varga Zoltán, a GfK Piackutató Intézet kutatásvezetője.