Ma bejelentett üzleti tervében személyi jellegű költségeinek 2006-ig történő további 30 százalékos csökkentését tűzte ki célul a légitársaság. Ezt az összeget a támogató és adminisztratív területek személyi költségének 30, az utaskiszolgálásban résztvevő állomány költségeinek pedig 10 százalékos csökkentésével kívánja elérni a British Airways. A személyi jellegű költségek jelenleg 29 százalékát adják a légitásaság 2,1 millárd fontot kitevő költségbázisának.
Csakúgy, mint a 2002-ben, a Jövőbeni Forma és Méret költséghatékonysági programban bejelentett 13.000 fős létszámleépítés alkalmával, a légitársaság most is elsősorban önkéntes nyugdíjazással, önkéntes részmunkaidős alkalmazással és nem fizetett szabadságolás útján, valamint a nyugdíjba vonult kollégák munkájának allokációjával kívánja csökkenteni alkalmazotti létszámát.
A személyi jellegű költségek csökkentésével párhuzamosan a British Airways dinamikusan fejleszti eSzolgáltatásait is. A légitársaság tervei szerint Angliában 2004. májusára már az utazási szolgáltatások 80%-a elérhető lesz az Interneten is, 2004. decemberére pedig az eTicket teljesen és minden BA célállomáson felváltja majd a hagyományos papír alapú jegyeket.
A British Airways előrejelzései szerint 2005. márciusára a légitársaság utasainak 50%-a már az önkiszolgáló Check-in automatákat veszi igénybe a Check-in elvégzéséhez. Mindezen fejlesztések révén 2005. márciusáig további 100 millió font megtakarításra számít a British Airways.
Kapcsolódó anyag
4000 emberétől válik meg a British Airways
Költséghatékonyabb kíván lenni a BA
Ma publikált, új üzleti tervében, de a 2002-ben bejelentett Future Shape and Size (Jövőbeni Forma és Méret) költséghatékonysági programja részeként, további költségmegtakarítást és infrastrukturális fejlesztései felgyorsítását tűzte ki célul a British Airways.