3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A marketing büdzsé hiánya komoly problémát jelent a kisvállalatok számára. Egyrészt fel kell építeniük az ügyfelek bizalmát, meg kell nyerniük a potenciális partnereiket, másrészt mindez jelentős összegbe kerül.

Nem kimondottan költséges a már említett weboldal fenntartása. A kézbe vehető ismertető füzetnél ma már fontosabb az internetes jelenlét. A nem vagy rosszul működő weboldal azonban ugyanolyan rossz, mintha nem is létezne: sőt, összezavarja az ügyfeleket, és rossz benyomást kelt.

Tartsuk életben a kapcsolatainkat: a hírlevelek és e-mailek fontos eszközei az ügyfelek megtartásának, illetve annak, hogy új termékeinket szélesebb körben promotáljuk. Azt azonban kerüljük, hogy spameket küldözgessünk ismeretlen címekre.

Éljünk az internet adta lehetőségekkel

A világháló nyújtotta marketingkommunikációs lehetőségeket még mindig kevesen használják ki. A hazai, interneten elérhető vállalatok közel 80 százaléka alkalmazott valamilyen marketing kommunikációs eszközt, illetve költött már reklámra. Az online hirdetéseket a 2003-ban megkérdezett vállalatok 38 százaléka alkalmazta eddig valamilyen rendszerességgel. Becslések szerint 40 százalékos volt a növekedés 2003-ban a hazai online reklámpiacon. A webes költés hozzávetőleg még mindig csak 1,5-2 százaléka a teljes piaci tortának, ami azt mutatja, itthon nem használják ki kellően a cégek ezt a lehetőséget.

Építsünk hálózatot házilagosan. Ösztönözzük meglevő ügyfeleinket arra, hogy ajánlják szolgáltatásunkat másoknak. Minden egyes termék leszállításakor vagy a számla átadásakor adjunk át egy összefoglaló formanyomtatványt, leegyszerűsítve ezzel a meglevő ügyfelek dolgát. De a vállalkozás iránti bizalmat növelheti, ha ügyfeleink ajánlják szolgáltatásainkat az internetes oldalunkon. A világháló nyújtotta más lehetőségeket is kihasználhatjuk, például a keresőmarketinget: ezáltal előre kerülhetünk az internetes keresőkben.

A helyi kereskedelmi kiállításokon való részvétel segítségével találkozhatunk a potenciális ügyfelekkel, egyben szembesülhetünk a konkurencia kínálatával is. Láthatjuk, mi az, ami működik a piacon, és mi nem. Abból is sokat tanulhatunk azonban, ha saját korábbi marketing eszközeink beválási arányát megvizsgáljuk. A sikertelen stratégiát kár tovább követni.

A marketingeszközök száma folyamatosan növekszik, a dm-levelektől az online jelenléten át a telemarketingig számos médium áll rendelkezésre. Hosszútávon sokkal többe kerül egy cégnek, ha nem foglalkozik marketinggel, mintha megpróbál költségkímélő módszerekkel jelen lenni a piacon, és eljutni az ügyfelekig.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!