Nem kimondottan költséges a már említett weboldal fenntartása. A kézbe vehető ismertető füzetnél ma már fontosabb az internetes jelenlét. A nem vagy rosszul működő weboldal azonban ugyanolyan rossz, mintha nem is létezne: sőt, összezavarja az ügyfeleket, és rossz benyomást kelt.
Tartsuk életben a kapcsolatainkat: a hírlevelek és e-mailek fontos eszközei az ügyfelek megtartásának, illetve annak, hogy új termékeinket szélesebb körben promotáljuk. Azt azonban kerüljük, hogy spameket küldözgessünk ismeretlen címekre.
Éljünk az internet adta lehetőségekkel
A világháló nyújtotta marketingkommunikációs lehetőségeket még mindig kevesen használják ki. A hazai, interneten elérhető vállalatok közel 80 százaléka alkalmazott valamilyen marketing kommunikációs eszközt, illetve költött már reklámra. Az online hirdetéseket a 2003-ban megkérdezett vállalatok 38 százaléka alkalmazta eddig valamilyen rendszerességgel. Becslések szerint 40 százalékos volt a növekedés 2003-ban a hazai online reklámpiacon. A webes költés hozzávetőleg még mindig csak 1,5-2 százaléka a teljes piaci tortának, ami azt mutatja, itthon nem használják ki kellően a cégek ezt a lehetőséget.
Építsünk hálózatot házilagosan. Ösztönözzük meglevő ügyfeleinket arra, hogy ajánlják szolgáltatásunkat másoknak. Minden egyes termék leszállításakor vagy a számla átadásakor adjunk át egy összefoglaló formanyomtatványt, leegyszerűsítve ezzel a meglevő ügyfelek dolgát. De a vállalkozás iránti bizalmat növelheti, ha ügyfeleink ajánlják szolgáltatásainkat az internetes oldalunkon. A világháló nyújtotta más lehetőségeket is kihasználhatjuk, például a keresőmarketinget: ezáltal előre kerülhetünk az internetes keresőkben.
A helyi kereskedelmi kiállításokon való részvétel segítségével találkozhatunk a potenciális ügyfelekkel, egyben szembesülhetünk a konkurencia kínálatával is. Láthatjuk, mi az, ami működik a piacon, és mi nem. Abból is sokat tanulhatunk azonban, ha saját korábbi marketing eszközeink beválási arányát megvizsgáljuk. A sikertelen stratégiát kár tovább követni.
A marketingeszközök száma folyamatosan növekszik, a dm-levelektől az online jelenléten át a telemarketingig számos médium áll rendelkezésre. Hosszútávon sokkal többe kerül egy cégnek, ha nem foglalkozik marketinggel, mintha megpróbál költségkímélő módszerekkel jelen lenni a piacon, és eljutni az ügyfelekig.
(Menedzsment Fórum)
Költségkímélő marketing kisvállalatoknak
A marketing büdzsé hiánya komoly problémát jelent a kisvállalatok számára. Egyrészt fel kell építeniük az ügyfelek bizalmát, meg kell nyerniük a potenciális partnereiket, másrészt mindez jelentős összegbe kerül.