A online marketing főbb tendenciáit vizsgálta a the e-tailing group, kilencvennyolc fontosabb online áruház tevékenység elemezve az Egyesült Államokban.
A e-tailing group ezer kereskedelmi levél tartalomelemzését végezte 2003 október 6-a és december 28-a közti időszakban, és eredményeik szerint a küldemények legnagyobb részét a más típusú webáruházak küldték ki. A legerősebb tevékenységet a kertészeti áruházak fejtik ki, az e-mailek 16 illetve 17 százaléka tőlük származik. Az amerikai fogyasztókat elérő kereskedelmi leveleket az internetes ajándékboltok küldik ki az esetek 14 százalékában, és a gyógyszerészeti, illatszer- és fotócikkeket kínáló webáruházak 11 százalékban.
Az USA-ban a tömegcikkekkel foglalkozó online kereskedők aránylag kis részét adják a kiküldött kereskedelmi e-maileknek. Ezek a cégek, illetve az internetes könyv- és lemez terjesztők aránylag kevés, átlagosan 1,6 e-mailt küldenek a címzetteknek hetente.
A tanulmány felhívja a figyelmet arra, hogy az egy főnek kiküldött túl sok ajánlat negatív hatású, és a jól összeállított címlista, valamint a figyelemfelkeltő tartalom a döntő a kereskedelmi e-mailek sikeressége tekintetében. Ezt a marketingeszköz egyébként az internetes lehetőségek közt az amerikai kereskedők 74 százaléka szerint a legeredményesebb, a BizRate és a Shop.org 2003-as körkérdésének eredménye szerint, derül ki az eMarketer cikkéből.
(Menedzsment Fórum)
Koncentrált ajánlat esetén eredményes az e-mail marketing
Az e-mail marketing főbb tendenciáit vizsgálta a the e-tailing group, kilencvennyolc fontosabb online áruház tevékenység elemezve az Egyesült Államokban.