2p

Az e-mail marketing főbb tendenciáit vizsgálta a the e-tailing group, kilencvennyolc fontosabb online áruház tevékenység elemezve az Egyesült Államokban.

A online marketing főbb tendenciáit vizsgálta a the e-tailing group, kilencvennyolc fontosabb online áruház tevékenység elemezve az Egyesült Államokban.

A e-tailing group ezer kereskedelmi levél tartalomelemzését végezte 2003 október 6-a és december 28-a közti időszakban, és eredményeik szerint a küldemények legnagyobb részét a más típusú webáruházak küldték ki. A legerősebb tevékenységet a kertészeti áruházak fejtik ki, az e-mailek 16 illetve 17 százaléka tőlük származik. Az amerikai fogyasztókat elérő kereskedelmi leveleket az internetes ajándékboltok küldik ki az esetek 14 százalékában, és a gyógyszerészeti, illatszer- és fotócikkeket kínáló webáruházak 11 százalékban.

Az USA-ban a tömegcikkekkel foglalkozó online kereskedők aránylag kis részét adják a kiküldött kereskedelmi e-maileknek. Ezek a cégek, illetve az internetes könyv- és lemez terjesztők aránylag kevés, átlagosan 1,6 e-mailt küldenek a címzetteknek hetente.

A tanulmány felhívja a figyelmet arra, hogy az egy főnek kiküldött túl sok ajánlat negatív hatású, és a jól összeállított címlista, valamint a figyelemfelkeltő tartalom a döntő a kereskedelmi e-mailek sikeressége tekintetében. Ezt a marketingeszköz egyébként az internetes lehetőségek közt az amerikai kereskedők 74 százaléka szerint a legeredményesebb, a BizRate és a Shop.org 2003-as körkérdésének eredménye szerint, derül ki az eMarketer cikkéből.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!