A marketingvezetőket tömörítő nemzetközi szervezet (CMO Council) által végzett nemzetközi felmérés eredményei szerint mindössze a cégek 20 százaléka költi mérésre a büdzséjük legalább 10 százalékát, míg a vállalattok 72 százaléka átlagosan 4 százalékát költi kutatásra.
A marketing tevékenység mérése (MPM) jelentősen javíthatná annak hatékonyságát, értettek egyet a vállalati marketingvezetők, ugyanakkor annak megvalósítása továbbra is gyerekcipőben jár. A cégek 80 százaléka semmiféle, a visszacsatolások begyűjtésére és elemzésére alkalmas rendszerrel nem rendelkezik. Mint a szakemberek elmondták, az érintettek egyre nagyobb számban ismerik fel az MPM jelentőségét, és tesznek azért, hogy a legfelsőbb szintű vezetést is elkötelezetté tegyék a rendszer iránt.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Az online pr programok értékeléséről
Az IT cégek az online marketing felé fordulnak
Koncepciótlanul hirdetnek az IT-cégek
Egy most közzétett kutatás szerint a technológiai szektorban érdekelt cégek alig költenek a marketing tevékenység mérésére.