Magyarország május 1-ével vasúti pályakapacitásának 20 százalékát köteles megnyitni a vasúttársaságok előtt. Egyelőre egy belföldi cégtől érkezett ilyen igény, de 1-2 hónap elteltével megjelenhetnek a további társaságok - írja a Napi Gazdaság.
A MÁV felkészült az uniós csatlakozásra, szervezeti felépítése átalakult, elkülönültek az üzletágak, áttekinthetővé vált a pénzügyi elszámolás. Május elsejétől az uniós tagországok állampolgárai is igénybe vehetik a vasúttársaság kedvezményeit, tehát például a 65 év felettiek ingyen utazhatnak, ahogy a 26 évnél fiatalabbakat is megilleti majd a 33 százalékos kedvezmény. Azt azonban egyelőre nem lehet számszerűsíteni, hogy ez mekkora bevételkiesét jelent a társaságnak.
Az EU-csatlakozás tiszteletére emellett ingyen lehet utazni Bécsbe, Grazba és Wiener Neustadtba szombaton és vasárnap a MÁV, a GySEV és az Osztrák Vasutak szervezésében. Az akció nem vonatkozik az IC, EC és EN jelölésű nemzetközi vonatokra.
Május 1-jétől szabad pályahasználatra Magyarországon azok az Európai Unióban vasútvállalati engedéllyel rendelkező társaságok kaphatnak lehetőséget, amelyek rendelkeznek a magyar hatóság biztonsági tanúsítványával is. Közölte, hogy engedélyezési procedúra alatt van a pályahasználati tarifarendszer. A magyar szakaszra a pályahasználati díjtétel magasabb, mint az osztrák vagy a német legalacsonyabb díjtétel. Példaként említette, hogy várhatóan 600 forint lesz egy vonat kilométerenkénti pályahasználati díja - számolt be a magyarorszag.hu.
A MÁV számít a konkurencia megjelenésére, áll a Napi Gazdaság beszámolójában, elsősorban az osztrák vagy a német vasúttársaság megjelenésére van esély. A MÁV ugyanakkor igyekezett bebiztosítani magát, s a nagy fuvarozókkal hosszútávú szerződéseket kötött.
Konkurensekkel számolhat a MÁV
Magyarország május 1-ével vasúti pályakapacitásának 20 százalékát köteles megnyitni a vasúttársaságok előtt. Egyelőre egy belföldi cégtől érkezett ilyen igény, de 1-2 hónap elteltével megjelenhetnek a további társaságok.