2p

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megtervezhetővé válik akár a „shoppingolás” útvonala is, bővítették a Google térképszolgáltatóját.

Bővített tartalommal érhető el a Google ingyenes térképszolgáltatása, az új funkciók révén az internetezők elsősorban az üzleteket, cégeket, éttermeket találják meg könnyebben, illetve érhetik el a Magyar Turizmus Zrt. több mint 26 ezer szolgáltató adatait tartalmazó turisztikai adatbázisát.

Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi üzletfejlesztési vezetője kedden Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, ma már a magyarországi felnőtt lakosság több mint 50 százaléka internetezik. Ezen belül 90 százalékuk egy felmérés során azt válaszolta, hogy kifejezetten az internetet használja vásárlás-előkészítésre, azaz például tájékozódásra, ár összehasonlításra.

Ugyanakkor igaz az is, hogy a magyarok a világhálót még kevésbé használják vásárlásra, mint a fejlett országokban, s ezért is fontos Peresztegi Zoltán szerint, hogy a térképszolgáltatás segítségével könnyen megtalálják például azt a boltot, ahol megvehetik a kinézett terméket.

Az eseményen kiosztott közlemény szerint a nemzeti turisztikai adatbázisban az érdeklődők 8.800 szálláshely, 5 ezer vendéglátóhely, 6 ezer látnivaló, 1.800 szabadidős lehetőség és ezernél is több esemény között válogathatnak.

A térképen található vállalkozásokhoz az adatbázist a Magyar Turizmus Zrt., a Magyar Telefonkönyv Társaság és a Port.hu adta.

A Google térképén a cégtulajdonosok saját üzletüket, s az ezzel kapcsolatos információkat ingyen helyezhetik el, míg a felhasználók saját térképet hozhatnak létre, amit bárkivel megoszthatnak.

Szűcs Balázs, a zrt. marketing igazgatója elmondta, az ügyfelek felhasználási szokásaihoz igazodó együttműködés egyik célja az, hogy a magyar turisztikai kínálat még közvetlenebbül eljusson a belföldi és a külföldi turistákhoz. A másik cél pedig az, hogy nőjön a turisták által Magyarországon eltöltött vendégéjszakák száma, illetve a szolgáltatók bevétele.

Hozzátette, a Google fontosságát mutatja, hogy a zrt. honlapjára, az itthon.hu-ra az idén január és szeptember vége között a keresőportálon keresztül érkezett az összes látogató 58 százaléka, azaz 600 ezer érdeklődő.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!