2p

Konverzió az a fontos mértékegység, mely megmutatja azon látogatók arányát, akik befejezték az általunk kívánt akciót.Rendkívül lényeges tehát, hogy ennek aránya magas legyen, hiszen ez határozza meg a tevékenység gazdasági mutatóit.

Megtörtént eset

Az egyik ismerősöm meg akarta növelni az e-mail hírlevélre feliratkozók számát. A feliratkozási mezőben nevet, vezetéknevet és e-mail címet kért a látogatóktól. Igaz, ez nem sok személyes adat, de a mai tapasztalatok azt mutatják, hogy az emberek nem szívesen adják meg akár csak a nevüket is, az e-mail mellett.

Amikor azonban, a feliratkozási mező mellett elhelyezett egy kis "felhívást a cselekvésre" (call-to-action) mondatot "Tiszteletben tartjuk a személyi jogait!" és egy linket arra az oldalra, amely megmutatta a hírlevél mintáját és az archívumot, továbbá elmagyarázta hogy a website tulajdonos egészen pontosan mire fogja az adatokat használni, hogyan fogja azokat tárolni és meddig, a feliratkozási arány megnőtt.

A problémát sikerült meghatározni és a változtatásokat monitorozni webanalitikai szoftver segítségével. A mikró lépések száma ebben az esetben csak 3 volt:

1. a nyitóoldali felhívás a feliratkozásra
2. feliratkozási oldal, ahol az adatokat be kellet gépelni, és
3. a feliratkozást megerősítő e-mailben rá kellet kattintani a linkre ahhoz, hogy a feliratkozás sikeres legyen


Ne felejtse el: minden mikró akció megváltoztatása, kreatív csere (szöveg/kép) vagy a felhívás a cselekvésre a konverziós arány megnövekedéséhez vezethet, és ezáltal az üzleti célok teljesítéséhez!

Damjanovich Nebojsa
www.damjanovich.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!