Megtörtént eset
Az egyik ismerősöm meg akarta növelni az e-mail hírlevélre feliratkozók számát. A feliratkozási mezőben nevet, vezetéknevet és e-mail címet kért a látogatóktól. Igaz, ez nem sok személyes adat, de a mai tapasztalatok azt mutatják, hogy az emberek nem szívesen adják meg akár csak a nevüket is, az e-mail mellett.
Amikor azonban, a feliratkozási mező mellett elhelyezett egy kis "felhívást a cselekvésre" (call-to-action) mondatot "Tiszteletben tartjuk a személyi jogait!" és egy linket arra az oldalra, amely megmutatta a hírlevél mintáját és az archívumot, továbbá elmagyarázta hogy a website tulajdonos egészen pontosan mire fogja az adatokat használni, hogyan fogja azokat tárolni és meddig, a feliratkozási arány megnőtt.
A problémát sikerült meghatározni és a változtatásokat monitorozni webanalitikai szoftver segítségével. A mikró lépések száma ebben az esetben csak 3 volt:
2. feliratkozási oldal, ahol az adatokat be kellet gépelni, és
3. a feliratkozást megerősítő e-mailben rá kellet kattintani a linkre ahhoz, hogy a feliratkozás sikeres legyen
Ne felejtse el: minden mikró akció megváltoztatása, kreatív csere (szöveg/kép) vagy a felhívás a cselekvésre a konverziós arány megnövekedéséhez vezethet, és ezáltal az üzleti célok teljesítéséhez!
Damjanovich Nebojsa
www.damjanovich.hu