2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Subway gyorsétteremlánc a gyermekek elhízása elleni tájékoztató kampányt vezet be az USA-ban. A tévéreklámokban szereplő három kisgyerek saját, valós történetét meséli el: mióta kevesebbet esznek, nem csúfolják ki őket, és már tudnak futni a labda után a focimeccsen.

A Magyarországon is megjelent étteremlánc éves reklámköltségvetése egyötödét fordítja az egészségvédelmi marketingkampányra, természetesen nem teljesen önszántából: a gyorsétterem-hálózatok az amerikai dietetikusok és gyermekvédők támadásainak kereszttüzébe kerültek az utóbbi időszakban.

Az USA-ban, ahol a junk food jellegű ételek, valamint a génkezelt élelmiszerek fogyasztása igen elterjedt, a 6-19 éves korosztályba tartozók legkevesebb 15 százaléka túlsúlyos. A kövér gyerekekből pedig szinte elkerülhetetlenül kövér felnőttek lesznek, akik már nehezen visszafordítható egészségi problémákkal kell, hogy szembenézzenek.

A Subway most bevezetett F.R.E.S.H. Steps programjának részeként a gyerekeknek szóló Kid's Pak menühöz a testmozgást elősegítő játékokat adnak ajándékba, együttműködve egy amerikai 'szívbarát' egyesülettel. Hogy ráébresszék fogyasztóikat a mértéktartó és egészséges táplálkozás fontosságára, a junk foodot forgalmazó hálózat tizenegy, harminc és hatvan másodperces szpotból álló televíziós reklám-kampányt indít el.

A középpontban három kisgyerek áll, akik elmondják, hogy változtatták meg életüket és evési szokásaikat. Az egyik főszereplő kislány, Madison Newberry már fel tudja húzni a farmerjét, Isaac Villarreal súlyfeleslege elvesztésével be tud szállni a focimeccsekbe, és Cody Lawlert már nem csúfolják ki. A fogyókúrán túllevő gyerekeket a szpotokban nem mutatják evés közben, ehelyett maguk beszélnek új életükről. A kampány elkészítése során vigyáztak arra, hogy ne sovány gyerekeket szerepeltessenek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!