A Magyarországon is megjelent étteremlánc éves reklámköltségvetése egyötödét fordítja az egészségvédelmi marketingkampányra, természetesen nem teljesen önszántából: a gyorsétterem-hálózatok az amerikai dietetikusok és gyermekvédők támadásainak kereszttüzébe kerültek az utóbbi időszakban.
Az USA-ban, ahol a junk food jellegű ételek, valamint a génkezelt élelmiszerek fogyasztása igen elterjedt, a 6-19 éves korosztályba tartozók legkevesebb 15 százaléka túlsúlyos. A kövér gyerekekből pedig szinte elkerülhetetlenül kövér felnőttek lesznek, akik már nehezen visszafordítható egészségi problémákkal kell, hogy szembenézzenek.
A Subway most bevezetett F.R.E.S.H. Steps programjának részeként a gyerekeknek szóló Kid's Pak menühöz a testmozgást elősegítő játékokat adnak ajándékba, együttműködve egy amerikai 'szívbarát' egyesülettel. Hogy ráébresszék fogyasztóikat a mértéktartó és egészséges táplálkozás fontosságára, a junk foodot forgalmazó hálózat tizenegy, harminc és hatvan másodperces szpotból álló televíziós reklám-kampányt indít el.
A középpontban három kisgyerek áll, akik elmondják, hogy változtatták meg életüket és evési szokásaikat. Az egyik főszereplő kislány, Madison Newberry már fel tudja húzni a farmerjét, Isaac Villarreal súlyfeleslege elvesztésével be tud szállni a focimeccsekbe, és Cody Lawlert már nem csúfolják ki. A fogyókúrán túllevő gyerekeket a szpotokban nem mutatják evés közben, ehelyett maguk beszélnek új életükről. A kampány elkészítése során vigyáztak arra, hogy ne sovány gyerekeket szerepeltessenek.
Koplaló gyerekek a gyorsétteremlánc reklámjában
A Subway gyorsétteremlánc a gyermekek elhízása elleni tájékoztató kampányt vezet be az USA-ban. A tévéreklámokban szereplő három kisgyerek saját, valós történetét meséli el: mióta kevesebbet esznek, nem csúfolják ki őket, és már tudnak futni a labda után a focimeccsen.