Az államügyészség egyidejűleg nyomozást rendelt el Brandenburg tartomány volt építési és közlekedésügyi minisztere, Hartmut Meyer ellen is. Meyer hivatali idejében Brandenburg anélkül írt alá 10 éves, 2 milliárd euró értékű szerződést a vasúttársasággal, hogy előtte pályázatot írt volna ki. A 2002 végén kötött szerződés feljogosítja a vállalatot, hogy - 70-75 százalékban - 10 évig ő üzemeltethesse a tartomány vasúthálózatát.
Az ügy akkor vett fordulatot, amikor Meyer 2003 szeptemberében hirtelen megvált már 10 éve viselt tisztségétől. Egy héttel ezelőtt pedig kitudódott, hogy a jövőben a vasút tanácsadójaként fog dolgozni.
Az államügyészség időközben házkutatást végzett Mehdorn vállalati irodájában, a Shortcut tanácsadói cégnél és a vasúti vezető otthonában is. A vasút szóvivője ezt megerősítette, azonban hozzátette: "Meg vagyunk győződve arról, hogy az államügyészség nyomozása alaptalannak fog bizonyulni."
Az államügyészség képviselője viszont megjegyezte, hogy mindeddig nem ismertek olyan körülmények, amelyek képesek lennének eloszlatni a kezdeti gyanút. "Annak alapja az, hogy a szerződés révén elkerülhető gazdasági hátrány érte Brandenburgot." Emellett Meyer a vasútnál vállalt tanácsadói funkciója is kivizsgálásra szorul.
Egyelőre vitatott, hogy a nyilvános pályáztatás nélkül odaítélt üzemeltetési jog jogilag támadható-e és összességében előnyös volt-e a vasútnak. Egy brandenburgi bíróság ítéletében rendben találta az ügyletet, mások viszont hangsúlyozzák, hogy az EU már korábban harcot indított a nyilvános pályáztatás nélküli vasúti szerződések ellen, írja a Financial Times Deutschland.
(Menedzsment Fórum)
Korrupcióval gyanúsítják a német vasút vezetőjét
A német államügyészség korrupció gyanúja miatt nyomozást indított Hartmut Mehdorn, a német vasút vezetője ellen. Mehdorn a Brandenburggal kötött milliárdos megállapodás, valamint egy tanácsadói szerződés miatt keveredett gyanúba.