
Mostantól bárki végigjátszhatja a magyar történelem elmúlt húsz évét, azt viszont mindenkinek magának kell eldöntenie, mennyire volt ez sötét korszak hazánk életében. A Korruptivityben mindenki maga döntheti el, mennyire lesz becsületes, avagy korrupt.
A hatalomért versenyezhetünk
A Korruptivityben a játékosok úgynevezett hatalom-pontokért versenyeznek, ennek érdekében különböző kártyalapok kombinációit kell letenniük az asztalra. A különböző ügyeletek végrehajtásáért előre meghatározott hatalom-pont jár, majd végül az győz, aki a legtöbb pontot gyűjti össze.
A játékban a rendszerváltás óta eltelt húsz év jellegzetes figurái és eseményei jelennek meg a kis- és középvállalkozótól az ügyvéden át az újságíróig. Az események között visszaköszönnek például az ellentüntetések. Ezek mellett olyan jellegzetes momentumok vannak a kártyák között, mint például a sárdobálás vagy a kenőpénz.
A játék összesen több mint 200 kártyalapot tartalmaz, azaz a variációk száma szinte végtelen. A játék nem titkolt célja, hogy tükröt tartson minden politikai oldalnak, szembesítse az embereket az elmúlt húsz év magyar valóságával.
"Az elmúlt húsz év gazdasági-politikai eseményei inspirálták a játékot, ezeket az eseményeket próbáltuk viccesen beleszőni" – mondta el a sajtótájékoztatón Tanai Gyula, a Korruptivity egyik kitalálója. A 28 éves fiatalember hozzátette: próbáltak olyan játékot kitalálni, ami valós eseményeken alapul, mégis egy görbe tükröt tart a társadalom elé.
A bemutatón az is elhangzott, hogy a játék hat személy számára kényelmesen játszható, kétféle játékmód van: az "álhírgyár" és a "kitalált közélet". A hatalom-pontok mellett fontos szerepet kap a korrupciós mutató és a népszerűségi index is.
Két évig tartott kifejleszteni
A Korruptivity kifejlesztése körülbelül két évig tartott, de az ötlet már korábban is létezett – vázolták fel az ötletgazdák. Tanai Gyula szerint a játék mindenkinek szól, aki vevő a humorra; remélik, hogy az emberek újra le fognak ülni játszani családi-baráti körben.
Természetesen a közélet folyamatos változásával, az újabb eseményekkel párhuzamosan a készítők azt tervezik, hogy bővítik majd a kártyák számát. Emellett léteznek úgynevezett biankó lapok a pakliban, melyeket bárki elkészíthet magának otthon.
"Reméljük, hogy a játék legalább olyan szórakoztató lesz mindenkinek, amennyire nekünk volt az elkészítése" – mondta Lőrincz Gábor, a másik fejlesztő.
"Azt mindenképp szeretnénk elkerülni, hogy konkrét embereket figurázzunk ki, odaálljunk valamelyik politikai oldalra. Éppen ezért a játékban szereplő személyek nem konkrét közéleti szereplőkről lettek mintázva" – hangsúlyozta Tanai Gyula.
Sok munka volt vele
A Korruptivity a jövő héttől minden magyarországi játékboltban kapható lesz, egyelőre 5000 példányban jelenik meg – hangzott el a bemutatón.
A készítők azt nem kívánták elárulni mennyi pénzből készült el a kártyajáték, azonban azt elárulták, hogy inkább az eszmei értéke és a sok befektetett munka miatt értékes számukra. A két fejlesztő saját kockázatára dobja piacra a közéleti játékot, a saját pénzük van a vállalkozásban.
"Akkor leszünk elégedetek, ha minden magyar háztartásban lesz egy pakli Korruptivity" – vázolta fel az ambíciózus terveket Lőrincz Gábor. Újságírói kérdésre azt is elárulták, hogy a játékkal nem az volt a céljuk, hogy elbagatellizálják a korrupció problémáját, csak az elmúlt húsz év magyar valóságát próbálták bemutatni.
Beke Károly