2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az amerikai General Motors szerdán váratlanul bejelentette: nem jöhet létre a Hummer autógyár kínai eladása, és leállítják a terepjáró gyártását.

A GM tavaly októberben írta alá az adásvételi szerződést arról, hogy a márka kínai kézbe kerül, a Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery nevű vállalat veszi meg. Az akkor kiszivárgott információk szerint a súlyos pénzügyi gondokkal küzdő, tavaly nyáron csődvédelmet kért GM nagyjából 150 millió dollárért adta el szabadidős terepjárókat gyártó részlegét.

"Csalódottak vagyunk, hogy a szerződés a Tengzhonggal nem jöhetett létre" - közölte szerdán John Smith, a detroiti cég alelnöke. Az amerikai autógyár nem közölte a szerződés meghiúsulásának okát. A The New York Times azonban egy jól értesült forrásra hivatkozva arról írt, hogy a kínai kormány nem járult hozzá az üzlethez. Peking állítólag nem engedélyezte, hogy a Szecsuán tartományban működő kínai cég megvásárolja az amerikai márkát.

A GM közölte: együttműködik a márkakereskedésekkel, az alkalmazottakkal és a beszállítókkal, hogy a bezárás fegyelmezett, felelősségteljes módon menjen végbe, és továbbra is biztosítja a szervízt és az alkatrész-ellátást a garanciális autók részére. Világszerte mintegy 400 Hummer márkakereskedés működik.

A kútba esett szerződés szerint a kínai vásárlók - a Tengzhong cég 80, míg egy hongkongi befektető 20 százalékos tulajdonrészt szerzett volna - a Hummer amerikai kereskedői hálózatát is megvették volna. A Hummer eladási ügyletének elhúzódása kapcsán a cég kínai képviseletének vezetője néhány hete a detroiti autószalonon úgy nyilatkozott: a probléma az, hogy a vevő nem számít autógyártónak Kínában, "ahol igen szigorúan szabályozzák a belépést ebbe a kulcsfontosságú iparágba". A Tengzhong profiljáról a The Wall Street Journal korábban azt írta, hogy szinte mindent előállít az építkezési gépektől kezdve a billenős járműveken át az autópálya- és hídelemekig.

A GM kénytelen leállítani egy másik márkája, a Saturn gyártását is, miután az eladási kísérlet kudarcba fulladt, és felszámolja a Pontiacot is, jóllehet azt meg sem próbálta értékesíteni.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!