Szeptember 4-én írták alá a 3-as metró északi szakaszának felújításáról szóló szerződéseket, ekkor vált nyilvánossá, hogy a 6 darab megálló renoválásáért 24,1 milliárdot kasszírozó Strabag Építőipari Zrt. mellett a Swietelsky Vasúttechnika Kft. örülhetett, ők az alagutakat teszik rendbe 47,8 milliárdért.
(MTI)
Az utóbbi feladat kapcsán a napokban megjelent uniós hirdetményből az is kiolvasható, hogy szabályos testvérharc folyt a pénzért. Az ilyen pályázatokon rendre sikeres Swietelsky mellett indult még a versenyen a közbeszerzések kormányváltástól sosem zargatott állócsillaga, a Strabag Építőipari Zrt., valamint konzorciumi tagként Mészáros Lőrinc barátjának, Szíjj Lászlónak a Duna Aszfalt Kft.-je is, mely szintén gyönyörűen szokott aratni a közbeszerzéseken. (Ők most az SDD+D Konzorcium gyűjtőnév alatt pályáztak, ebben benne volt még a lábatlani Dömper Kft., a győri Subterra – Raab Kft. és a szintén győri Pannon – Doprastav Kft..) De hát csak egy nyertes lehetett, és az most a Swietelsky lett.
A hirdetményből még újdonságként kiolvasható, pontosan milyen feladatok várnak a Swietelskyre:
- vágányépítési, alagúti munkák
- biztosítóberendezés, automata vonatvezérlőrendszer felújítása
- vasúti távközlési, központi diszpécser rendszerek korszerűsítése.
Az M3 középső- és déli szakaszának a felújítása egyébként még mindig a levegőben lóg, mint korábban megírtuk, az ezekre vonatkozó közbeszerzések eredménytelenül zárultak, mert a rendelkezésre álló forrásnál drágább ajánlatokat adtak be a pályázók.
mfor.hu