A tizenkét helyszín megfelelő szintű köz- és vasúti összeköttetése kerülhet veszélybe, ha a fejlesztések nem haladnak tovább a tervezett ütemben. Sok projekthez még hiányzik a szükséges pénz, s a német államháztartás aktuális zavarai miatt a problémák tovább gyűrűzhetnek.
Míg márciusban mintegy 500 millió euró állt a közlekedés infrastruktúrájának fejlesztésére, addig mára ez az összeg 350 millió euróra csökkent. A kiadáscsökkentés következtében például meghiúsulhat a Wiesbaden és Frankfurt közötti autópálya, valamint a Berlint körülvevő körgyűrű hatsávossá bővítése, írja a német Manager Magazin.
Ezenfelül kérdéses, miként oldják meg négy tervezett vasúti projekt finanszírozását. A német vasút ugyanis nem kíván saját pénzzel hozzájárulni a befektetésekhez.
A fejlesztések keretében a hamburgi és müncheni vasúti állomások modernizációja és bővítése, valamint a Stuttgart és Bad Canstatt közötti szakasz felújítása történt volna meg.
(Menedzsment Fórum)
Közlekedési problémák elé néz a német foci-vb
A 2006-os német futball-világbajnokság szervezői nem tudják a közlekedés infrastruktúráját a tervezett ütemben fejleszteni, így tartani lehet attól, hogy az esemény idején hatalmas forgalmi dugók keletkezhetnek.