Az üzemben a tervek szerint évente 200 ezer járművet szerelnek össze, ezzel a társaságok illetékesei szerint felvehetik a versenyt a piacon igen erős pozícióval rendelkező nagy társaságokkal szemben.
A nancsingi gyár a Ford tavaly nyilvánosságra hozott 1 milliárd dolláros terjeszkedési tervének keretében épül, és a Mazda 364 millió dollárral járul hozzá a költségekhez, amelyért 12,5 százalékos részesedésre tesz szert.
A kínai járműeladások tavaly megduplázódtak, nem véletlenül számít Kína a legígéretesebb piacnak. Az ázsiai ország az idei évre prognosztizált 20 százalékos növekedési ütemével már - az eladott darabszámokat tekintve is - a jelentős piacok közé lép. Az elmúlt időszakban a legnagyobb fejlesztéseket a kínai piacon éllovas Volkswagen és a második legjelentősebb piaci részesedéssel rendelkező General Motors hajtotta végre.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Tovább erősít Kínában a Volkswagen
Kínába tartanak a legnagyobb autógyártók
Az autóipar jövője múlhat a kínai piacon
Közösen fejleszt Kínában a Ford és a Mazda
A Ford kínai leányvállalata, a Changan Ford csütörtökön aláírta azt a szerződést, amelynek köszönhetően a jövőben megkezdi a Sanghaj közelében vásárolt területen új autógyárának felépítését. Az új üzemben a japán Mazdával közösen fognak termelni.