Teljesen újjá kívánja szervezni európai üzletágát a General Motors (GM). A konszern három kontinentális márkája, az Opel, a Vauxhall és a Saab veszítene függetlenségéből, felettük a General Motors Europe (GME) zürichi központja gyakorol majd az eddiginél nagyobb ellenőrzést.
Az új stratégia célja elsősorban a költségcsökkentés, másrészt ily módon az európai márkák a korábbinál lényegesen nagyobb mértékben kötődnének a General Motorshoz, nyilatkozta a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak Bob Lutz, a világ legnagyobb autókonszernének számító GM alelnöke.
"Ha nem kezdünk el már most, globálisan gondolkodni és egységként cselekedni, úgy a Toyota hamarosan megelőzhet minket" - tette hozzá.
Lutz szerint az európai üzletágat a jövőben egy egységként fogják fel, így azt egy vezetésnek rendelik alá és nem márkák vagy országok szerint osztják fel.
A tervek szerint különböző márkákat rövid időn belül egy gyáron belül is legyárthatnak majd. A végcél az, hogy a jövőben bármelyik gyárban három hónap alatt elkészülhessenek a különböző márkatípusok.
Az új struktúrának köszönhetően nem kell majd ugyanazt a dolgot háromszor vagy négyszer külön-külön véghezvinni, így jelentős összegeket lehet megtakarítani.
A változtatások miatt kérdésessé válik, mennyire marad meg például az Opelnek, mint részvénytársaságnak a függetlensége. Annyi azonban bizonyos, hogy felette a korábbinál lényegesen nagyobb kontrollt gyakorol majd a zürichi központ.
A GME vesztesége az idei első negyedévben a korábbi 65 millióról 116 millió dollárra növekedett. A GM már korábban 15 százalékkal csökkentette európai termelését, emellett az Opelnél mintegy 2500 embernek mondtak fel.
A GM az USA-ban a Chevrolet, a Buick, a Cadillac, a Pontiac, a Saturn, a GMC és a Hummer márkával képviselteti magát, Európában a Saab, az Opel és a Vauxhall tartozik hozzá, utóbbi három eddig formailag önálló vállalatnak számított. Ázsiában a koreai Daewoo márkát szerezte meg magának a konszern, emellett az Isuzuban 40, a Subaruban 21, a Suzukiban pedig húsz százalékos részesedéssel bír.
(Menedzsment Fórum)
Központosít Európában a világ legnagyobb autógyártója
Teljesen újjá kívánja szervezni európai üzletágát a General Motors (GM). A konszern három kontinentális márkája, az Opel, a Vauxhall és a Saab veszítene függetlenségéből, felettük a General Motors Europe (GME) zürichi központja gyakorolna az eddiginél nagyobb ellenőrzést.