2p

Teljesen újjá kívánja szervezni európai üzletágát a General Motors (GM). A konszern három kontinentális márkája, az Opel, a Vauxhall és a Saab veszítene függetlenségéből, felettük a General Motors Europe (GME) zürichi központja gyakorolna az eddiginél nagyobb ellenőrzést.

Teljesen újjá kívánja szervezni európai üzletágát a General Motors (GM). A konszern három kontinentális márkája, az Opel, a Vauxhall és a Saab veszítene függetlenségéből, felettük a General Motors Europe (GME) zürichi központja gyakorol majd az eddiginél nagyobb ellenőrzést.

Az új stratégia célja elsősorban a költségcsökkentés, másrészt ily módon az európai márkák a korábbinál lényegesen nagyobb mértékben kötődnének a General Motorshoz, nyilatkozta a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak Bob Lutz, a világ legnagyobb autókonszernének számító GM alelnöke.
"Ha nem kezdünk el már most, globálisan gondolkodni és egységként cselekedni, úgy a Toyota hamarosan megelőzhet minket" - tette hozzá.
Lutz szerint az európai üzletágat a jövőben egy egységként fogják fel, így azt egy vezetésnek rendelik alá és nem márkák vagy országok szerint osztják fel.

A tervek szerint különböző márkákat rövid időn belül egy gyáron belül is legyárthatnak majd. A végcél az, hogy a jövőben bármelyik gyárban három hónap alatt elkészülhessenek a különböző márkatípusok.
Az új struktúrának köszönhetően nem kell majd ugyanazt a dolgot háromszor vagy négyszer külön-külön véghezvinni, így jelentős összegeket lehet megtakarítani.
A változtatások miatt kérdésessé válik, mennyire marad meg például az Opelnek, mint részvénytársaságnak a függetlensége. Annyi azonban bizonyos, hogy felette a korábbinál lényegesen nagyobb kontrollt gyakorol majd a zürichi központ.

A GME vesztesége az idei első negyedévben a korábbi 65 millióról 116 millió dollárra növekedett. A GM már korábban 15 százalékkal csökkentette európai termelését, emellett az Opelnél mintegy 2500 embernek mondtak fel.

A GM az USA-ban a Chevrolet, a Buick, a Cadillac, a Pontiac, a Saturn, a GMC és a Hummer márkával képviselteti magát, Európában a Saab, az Opel és a Vauxhall tartozik hozzá, utóbbi három eddig formailag önálló vállalatnak számított. Ázsiában a koreai Daewoo márkát szerezte meg magának a konszern, emellett az Isuzuban 40, a Subaruban 21, a Suzukiban pedig húsz százalékos részesedéssel bír.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!