Azok a szolgáltatók, melyek már kiépített 2G hálózatokkal rendelkeznek, mint a Vodafone vagy a T-Mobile, a 3G helyett egyelőre inkább adatátviteli szolgáltatásaikat propagálják. A "Vodafone live!" és "t-zones" csomagok hírszolgálatot, letölthető játékokat és állóképek küldését teszik lehetővé továbbfejlesztett 2G vagy 2,5G hálózatokon. Ahogy növekszik az érdeklődés az új megoldások iránt, a szolgáltatók elkezdik fokozatosan áthelyezni azokat 3G hálózatokra. Ezzel úgy tűnik, hogy az elmúlt évekre jellemző 3G körüli lelkesedés elmúlt és egy új pragmatista szemlélet kezd uralkodni az ágazatban, véli a The Economist.
"Mi lesz, ha a felhasználók többsége beéri majd a hanghívásokkal és szöveges üzenetekkel, a 3G új alapfunciói pedig a háttérben maradnak?" - teszi fel a kérdést a lap. Ebben az esetben a szolgáltatók a 3G-nek abban a tulajdonságában láthatnak hasznot, hogy az a 2G hálózatoknál magasabb minőségben és olcsóbban tud hanghívásokat biztosítani. A Deloitte Consulting szakértője szerint a hangszolgáltatásokból származó bevételek még tíz év múlva is meghaladják az adatbevételeket. Ez pedig azt jelentené, hogy a 3G-be fektetett licenc-szerződések hosszú távon sem térülnek meg.
Lassan elindulnak 3G szolgáltatások
Ha nehezen is és mérsékelt hírveréssel, de a nagy európai piacokon elindultak az első harmadik generációs szolgáltatások. A szakértői vélemények továbbra is megoszlanak arról, hogy az új szolgáltatás mostani formájában kelendő lesz-e a megszokott mobiljaikkal elégedett több tízmillió fogyasztó körében.