A cég pénteken bemutatott előrejelzése szerint az idén 19,7 millió új autót adhatnak el az ázsiai országban. Ez 7,4 százalékkal több az egy évvel korábbinál. 2010-ben még közel egyharmadával nőtt a gépjárműpiac.
A társaság szerint a növekedést serkentő pozitív környezet semlegessé vált, és nagy az esélye annak, hogy negatív lesz. A kormány visszavonta az autóvásárlást támogató adókedvezményeket, az inflációs nyomás viszonylag nagy, a fogyasztói bizalom gyengül, az olaj ára emelkedik, a Japánban történt természeti katasztrófa miatt pedig felborult a gyártás rendje - sorolta a növekedést hátráltató tényezőket Csen Hong (Chen Hong), a SAIC elnöke a társaság részvényeseinek közgyűlésén.
Kína 2009-ben és 2010-ben is a legnagyobb autópiac volt a világon. Tavaly 13,8 millió új személyautó talált gazdára, a teherjárművekkel és buszokkal együtt pedig 18,1 millió gépjármű, ami 32,4 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
A SAIC - teljes nevén a Shanghai Automotive Industry Corporation - a Volkswagen és a General Motors kínai partnere, az ázsiai országban mindkét világcég a sanghaji központú vállalattal közösen gyárt autókat. A cég a határokon túl is aktív, nagy-Britanniában áprilisban kezdte meg az MG6 modell sorozatgyártását, így a SAIC az első kínai cég, amely külföldön is gyárt autókat.
MTI