2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az amerikai legfelsőbb bíróság ideiglenesen, de meghatározatlan időre leállíttatta hétfőn a csődbe ment Chrysler autógyártó cég eladását az olasz Fiatnak.

Szakértők szerint a bíróság ezzel csupán több időt akar hagyni magának arra, hogy válaszoljon az indianai nyugdíj-, és építési alapok beadványára. Ezek a társaságok azzal a sürgős kéréssel fordultak a hétvégén a legfelsőbb bírósághoz, hogy fagyassza be a Chrysler kulcsüzletága eladását, mert fellebbezni akarnak az ügylet ellen. A bíróság lépése keresztülhúzhatja a washingtoni kormány azon tervét, hogy az amerikai autógyárat ismét nyereségessé teszi, miközben azt nem terheli adósságainak nagy része. A Chrysler értékesítését vezetésének korábbi közlése szerint egy hét múlva ütnék nyélbe. Június 15-e után azonban a Fiat elállhat az ügylettől, és akkor a cégre valószínűleg felszámolás vár.

A New York-i szövetségi fellebbviteli bíróság már pénteken jóváhagyta az eladásról szóló döntést, de az esetleges észrevételek benyújtására hétfőig adott időt. A fellebbviteli bíróság gyakorlatilag már ezt megelőzően leállította az értékesítési folyamatot, majd pénteken mégis jóváhagyta az eladást, azzal, hogy a fellebbezések után a legfelső bíróság hozza meg a végső döntést.

A fellebbezni óhajtó alapok szerint az ügylet igazságtalanul előnyben részesíti a cég fedezet nélküli részvényeseit szemben a fedezetet felmutatókkal, például velük. Az alapoknak ezenkívül alkotmányossági aggályaik is vannak: szerintük az amerikai államkincstár kongresszusi felhatalmazás nélkül használt fel a Chrysler csődvédelmének finanszírozására a tavaly jóváhagyott bankmentő csomagból, az úgynevezett TARP-alapból.

A Chrysler amerikai autógyár csődügyében eljáró bíró a múlt vasárnap hozta meg döntését, hogy a Chrysler amerikai aktíváinak jelentősebb része az olasz FIAT járműipari konszern vezette befektetői csoporté lehet, 2 milliárd dollárért.

A csődbementnek nyilvánított Chrysler helyett felálló új autógyártó részvénytöbbsége a New York Times akkori értesülése szerint azonban nagyrészt nem a FIAT-é lenne, hanem a járműipari dolgozók szakszervezetéé, egészségpénztáráé, 12 százalék lesz a kanadai kormányé és ezen belül egy kis rész az amerikai kormányzaté, míg a FIAT részesedése 20 százalékot ér csak el.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!