3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Siemens után a DaimlerChrysler konszern is azzal fenyegeti alkalmazottait, hogy munkahelyeket helyez át máshová, amennyiben nem sikerül kierőszakolnia a munkaköltségek csökkentését.

Az új Mercedes C osztályú kocsikat nem Sindelfingenben, hanem Brémában és Dél-Afrikában fogják gyártani, ha nem születik megállapodás a költségek évi 500 millió eurós csökkentéséről - közölte hétfőn Stuttgartban Jürgen Hubbert, a Mercedes személygépkocsikat gyártó részleg vezetője. Számítások szerint Brémában két héttel hosszabb ideig lehetne termelni változatlan költségek mellett.

A cégvezetés a hónap végéig akar egyezségre jutni az üzemi tanáccsal, s amennyiben az beleegyezne az évi 500 millió eurós költségcsökkentésbe, a menedzsment tagjai is lemondanának egy évre fizetésük emeléséről.

A müncheni Siemens konszern néhány héttel ezelőtt elérte, hogy két észak-rajna-vesztfáliai telephelyén, Bocholtban és Kamp-Lintfortban ismét heti 40 órát tegyen ki a munkaidő az eddigi 35 helyett, ám a fizetés változatlan marad.
A konszern a személyi költségek 30 százalékos csökkentését akarta elérni és kétezer munkahelyet kívánt áttelepíteni Magyarországra a több mint négyezerből. Bocholtban és Kamp-Lintfortban nem csak nem fizetnek többet a többletmunkáért, de a dolgozók az üdülési és a karácsonyi pótlékot is egy összegben kapnák meg, az eredményességtől függően.
A Siemens a legnagyobb német munkaadó, a DaimlerChrysler pedig a harmadik a sorban.

A DaimlerChrysler mellett a Volkswagen autókonszern is megpróbálja keresztülvinni a személyi költségek csökkentését, középtávon 30 százalékosat. A konszern székhelyén, Wolfsburgban egyelőre nem foglalkoznak azzal, hogy munkahelyeket telepítenének át például Kelet-Európába, s visszautasítják azokat a híreket, hogy a vállalat válságos időszaknak néz elébe.

A Volkswagen a gyenge konjunktúra miatt szenved, különösen az új Golf eladási számai maradnak el a várakozásoktól. A nyári leállást egy héttel négy hétre hosszabbították meg, s az értékesítéstől függ, hogy szünetel-e majd a termelés ősszel és karácsonykor.

Az IG Metall szakszervezet vezető-helyettese, Berthold Huber elutasította a munkaidő meghosszabbításának általánossá válását. A Siemens-kompromisszumot egyedi esetnek nevezte, a szakszervezet kitart a 35 órás munkahét mellett. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
Tiltakozik a szakszervezet a DaimlerChrysler takarékossági csomagja ellen
Túlóra vagy munkanélküliség
Nem fizet a hosszabb munkahétért a Siemens
15 ezer Siemens-dolgozónak növelnék a munkaidejét

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!