A láncba tömörült kisbolthálózatoknak nőtt a részesedése a napi fogyasztásicikk-piacon és a vásárlók túlnyomó többsége azokat látogatja rendszeresen. Emellett egyre többet és egyre többért vásárlunk, írja a Napi Gazdaság.
Tavaly a háztartások egy vásárlásra jutó költsége átlagban 1382 forint volt, ami 8 százalékos növekedést jelez az előző évhez képest. A kisboltláncok üzleteiben 1112 forint, a hipermarketeknél 3884 forint jutott egy-egy vásárlásra, állapítja meg a Gfk Piackutató Intézet. Mindkét mutató 10 százalékos erősödést mutat 2002-höz képest.
A láncba tömörült kisbolthálózatok részesedése négy százalékkal 68 százalékra növekedett a 2095 milliárd forintos napi fogyasztásicikk-piacon, s a jövőben további előretörésük várható. Az ilyen jellegű üzletekben - a 2002-es 80 százalékkal szemben - tavaly már a háztartások 90 százaléka vásárolt rendszeresen, számol be a Napi Gazdaság.
Legtöbbször a kisboltláncokban, legtöbbet a hipermarketekben vásárolunk
A láncba tömörült kisbolthálózatoknak nőtt a részesedése a napi fogyasztásicikk-piacon és a vásárlók túlnyomó többsége azokat látogatja rendszeresen. Emellett egyre többet és egyre többért vásárlunk, írja a Napi Gazdaság.