"A Skype-jellegű megoldások kihatással vannak minden olyan gyártóra és szolgáltatóra, amely hangszolgáltatással foglalkozik" - mondta a vezető. "Azt még nem látni, milyen hatása lesz a jelenleg egyre népszerűbbé váló ingyenes internetes telefonos megoldásoknak a mobil iparágra, de a következő néhány éven belül mindez kiderül." A gyártók addig is egyre több funkciót sűrítenek egyetlen eszközbe, melyet az április 28-i hazai debütáláson a Millenáris Park multimédiás stúdiójában a jelen lévők ki is próbálhattak.
A vezető szerint a most megjelent eszközöket már nem lehet egyszerűen mobiltelefonként aposztrofálni, jóval inkább érvényes rájuk a multimédiás számítógép jelző. Segítségükkel nemcsak böngészésre, de nagyobb tartalmak letöltésére, jó minőségű videofelvételek készítésére is lehetőség nyílik. A most piacra kerülő két készülékkel a vállalat ebben az új, multimédiás számítógép kategóriában kíván vezető szerepet játszani. A stratégiát már néhány éve követi a cég, s az eredmények őket igazolják. Az okos telefonok között a Nokia piaci részesedése mintegy 54 százalék.
Arra a kérdésre, mennyire van létjogosultságuk a multimédiás készülékeknek Magyarországon a vezető elmondta: meggyőződése, hogy a hasonló megoldásoké a jövő. "Ebbe az irányba fejlődik a piac, de kétségtelen, hogy még némi időbe telik, míg mindenki ilyen készülékeket fog használni" - mondta Imfred de Jong. Hozzátette: "Jelenleg egy piaci rést töltenek ki ezek a telefonok, de technológiai szempontból egy olyan trendet képviselnek, amelyben véleményem szerint a Nokia vezető szerepet játszik."
Imfred de Jong öt év után cseréli fel a magyar ügyvezetői posztot a törökkel. A legnagyobb kihívás Törökországban a vezető számára, hogy a Nokia igen magas piaci részesedését megtartsa. "Egy teljesen más szerkezetű piacról van szó, ahol a mobilszolgáltatók hatása nem olyan erős, mint Magyarországon, ami megkönnyíti a helyzetünket és a fogyasztóét is. Jóval nehezebb dolga van a készülékgyártóknak egy olyan környezetben, ahol a mobilszolgáltató egy új csomagot készülékestől is reklámozhat. Az sem egyszerűsíti a hazai helyzetet, hogy nem minden készüléket árusítunk. Ezekkel a "hiányosságokkal" együtt kell élniük a magyar fogyasztóknak."
Az ügyvezető távozásának pontos dátuma még nem ismert, mivel utódját a válllalat még keresi.
Istvánko Viktória