A 2002 októberében bekövetkezett baleset során egy, az autógyártó által készitett teherautó sofőrje műszaki hiba következtében vesztette életét. A Mitsubishi vezetése ezt követően mindent megtett, hogy leplezzék a vállalat felelősségét. A jelenlegi elnök, Yoichiro Okazaki elismerte, hogy a cég hibája miatt történt a baleset, és úgy nyilakozott, hogy maximális együttműködésre törekednek a vizsgálatot végző hivatalos szervekkel.
A rendőrség szerint gyártási hiba miatt következett be a haláleset, melyet a Mitsubishi Motors tudatosan, szervezett formában próbált eltussolni. Korábban hasonló műszaki problémák miatt sorozatosan hívtak vissza járműveket. Kawasoe 2000-ben semmilyen felelősséget nem vállalt a visszahívási botrányért. 2002-ben aztán fékhiba miatt bekövetkezett egy haláleset, valamint további két másik baleset.
A 2002 októberi baleset mellett 2002 januárjában is történt is egy hasonló esemény, melynek során egy leeső kerék agyonütött egy gyalogost: ennek következtében később a Mitsubichi teherautó szekciójának igazgatóját és négy másik vezető tisztségviselőt letartóztattak.
A Mitsubishi nyilatkozata szerint a jövőben is sor kerülhet további autók visszahívására. Ez év májusában a 37 százalékban a Daimler Chrysler tulajdonában levő cég eladásai Japánban 60 százalékkal visszaestek a botrányok hatására.
(Menedzsment Fórum)
Letartóztatták a Mitsubishi korábbi elnökét
Katsuhiko Kawasoe, a botrányokba sodródott Mitsubishi Motors korábbi elnöke ellen kiadták a letartóztatási parancsot annak a közlekedési balesetnek a következményeként, melyben a cég mulasztása miatt halt meg egy áldozat.