Borisz Abramovics támogatásra lelt a Kremlben - írta a Vedomosztyi szerdai számában egy meg nem nevezett kormányhivatalnokot idézve, aki szerint a KrasAir és az AiRUnion legnagyobb magánrészvényese által javasolt fúziós séma még október végén, "komolyabb átszerkesztés nélkül" túljutott az elnöki adminisztrációval való egyeztetésen.
Az állam nem ragaszkodik a többségi ellenőrzéshez, és beéri 45 százalékos részesedéssel a létrejövő egységes AiRUnion légitársaságban - mondta a lapnak a tisztségviselő, aki szerint a kormány és a Kreml apparátusa még elpepecsel az elnöki rendelet szövegezésén és más technikai részleteken, de az AiRUnion létrehozásának sémája már aligha változik.
Az orosz vagyonügynökség, amely 51 százalékot birtokol a KrasAirban és 50 százalékot a másik kulcstag Domodedovskie Avialiniiben, mindeddig ragaszkodott ahhoz, hogy többsége legyen a nehezen születő egységes AirUnionban is. Abramovics viszont, aki a Malévra pályázó AirBridge főrészvényese is, olyan sémát javasolt a gazdasági tárca támogatásával, amely szerint az AiRUnion a magánrészvényesek többségi ellenőrzése alá kerül.
Ebben az esetben Abramovics többé-kevésbé szabadon érvényesíthetné akaratát az AiRUnionban, amelyhez később a Malév is kapcsolódhat, még ha az orosz állam jelentős befolyást őrizne is meg a holdingban.
A Vedomosztyi idézte orosz elemzők szerint az egyesülés jócskán javíthatja az AiRUninon pozícióit: a pénzforgalmi többlete (EBITDA) 91,5 millió dollárra duzzadhat a tavalyi 14 millióról. Mindamellett az egységes holding kialakítása - amit Abramovics két esztendeje hirdetett meg - még körülbelül egy évig tarthat - vélték az elemzők.