2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A keresőmarketing során kulcskérdés, hogy egy-egy internetes oldalra hány link mutat. Legalább ilyen fontos, hogy az adott linkek mely oldalakról mutatnak ránk. Éppen ezért a sikeres keresőmarketing tevékenység alapja a linkstratégia felépítése.

10. Az eredmények monitorozása és a ROI-számítások

Az eredmények monitorozása (utóértékelése) fontos feladat. A linkstratégia megvalósítása után a következőket érdemes figyelni:

  • Növekedett-e a PageRankje a keresőkben?

  • Változott-e a benchmarkérték (ön és a versenytársai között)?

  • Mi a siker aránya a link elhelyezésére felkért website-oknál?

  • Vannak-e új site-ok amelyek linkkel mutatnak önre, anélkül hogy felkérte volna őket?

  • A látogatói forgalom növekedésének mérése "ajánló" linkekből (a linkpartnerek hoznak-e látogatói forgalmat és mennyit)?


Ezeket a riportokat kb. havi rendszerességgel el kellene végezni, és ha szükséges, akkor változtatni a stratégián.

A ROI-t (Return on Investment, azaz befektetések megtérülése) kiszámítani nem lesz egyszerű feladat. Mindenesetre szüksége lesz egy erős naplófájl-elemző szoftverre (HitBox, WebTrends, NetTracker, IndexTools, WebtraffIQ vagy hasonló), hogy a sok különböző adat közt olyanokkal foglalkozzon, amelyek "ajánlólinkeket" (referrers) tudnak követni. Ez azt jelenti, hogy a szoftvernek szét kell tudni választania azokat a látogatókat, akik más website-nál elhelyezett linkre kattintva jöttek el hozzánk, azoktól, akik online kampányból vagy a website-név böngészőbe való begépelésével jutottak el hozzánk. Követni kell továbbá az új és a visszatérő látogatókat ahhoz, hogy a ROI-számításokat pontosan el tudjuk végezni. A következőket lehet és érdemes mérni:

  • Történt-e és mennyi eladás/megrendelés a website-on direkt a linkpartneri kapcsolatból?

  • Mely látogatók vásárolnak/rendelnek inkább: a linkpartneri kapcsolatokból érkezett látogatók, vagy más online reklámeszközökből érkezők?

  • Találhatunk-e és mennyi visszatérő vásárlót/megrendelőt ezekből a linkkapcsolatokból?

  • A website népszerűsítésére használt eszközök eredményeit.


Részlet a Keresőmarketing c. könyvből, mely bemutatója megtekinthető itt:
www.damjanovich.hu/dpage/sem?fer=mf

Damjanovich Nebojsa
Online marketing tanácsadó


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!