Míg korábban a vállalatok sok esetben a közösen megélt stressztől várták, hogy egy-egy munkahelyi csapat jobban teljesít, úgy tűnik, a válság épp elég traumát okozott, így a kőkemény sziklamászás, a vadvízi evezés helyére szolidabb programok kerültek.
A Világgazdaság a legkülönbözőbb újfajta csapatépítési formákat gyűjtötte össze itthonról és külföldről egyaránt. A hazai extrém példák közül kiemelkedő a Robert Bosch munkatársainak önkéntes hétvégi munkája a Családok Átmeneti Otthonában, vagy a Magyar Telekom "batyusbulija", amire a munkatársak maguk vitték az elemózsiát.
Határainkon túl is igyekeznek minél olcsóbb megoldással csapatot építeni a cégvezetők. A heti munkaidő végét például a Grinnel Computersnél számítógépes játékokkal ütik el, ilyenkor a főnököt kell „szétlőni” a játék során.
Meztelenséggel próbálja a munkahelyi közösségét formálni egy brit marketingcég, amely arra kérték a dolgozóit, hogy munkahelyi feladataikat végezzék meztelenül. De hasonló ötlettel állt elő David Taylor pszichológus is, amikor egy szintén angol kisvállalatnak azt tanácsolta, hogy a dolgozók vegyék le egy napra a ruháikat, ezáltal megszabadulnak a gátlásaiktól, és sokkal nyíltabbak lennének. Bármilyen meglepő, a munkatársak nem sokat gondolkodtak, mindössze két ember maradt fehérneműben, írja a Világgazdaság.