Kevés embernek adatik meg, hogy ötleteit sikeresen megvalósítsa a munkahelyén, ez derül ki a BBC Books 2700 alkalmazott bevonásával készült felméréséből. A megkérdezetteknek csak egyharmada gondolta úgy, hogy felettesei kiváncsiak elgondolásaira. Négyből egy ember válaszolta, hogy lehetősége van kreativitása kibontakoztatására.
A harmincnégy vizsgált vállalat munkatársaira kiterjedő felmérésből kiderül, hogy a gazdaságosság és a határidők betartása az egyetlen, amit szem előtt tartanak a cégek irányítói, és az innováció erőteljesen háttérbe szorul. Ennek következtében a munkatársak valósággal könyörögnek, hogy valamilyen, ötleteik kifejtésére alkalmas feladatot kapjanak. A BBC Books szakértői szerint még hosszú ideig eltart, míg a cégek megtanulják kihasználni a rendelkezésükre álló emberi erőforrás kreativitását.
(Menedzsment Fórum)
Luxusnak számít a munkahelyi kreativitás
A vállalatok még ma is kizárólag a költségcsökkentés szempontjára koncentrálnak, és nem használják ki munkatársait kreativitását, hogy esetleges újításokat vezessenek be.