A leggyorsabban a Kínában gyártott Audi A4 változat értékesítése szaporodott: 5023-at adtak el belőle a tavalyi első negyedévi 1547 helyett. A szintén helyben gyártott Audi A6-osból 13 255 kelt el, kétszer annyi, mint egy évvel azelőtt. Importált kocsikból 883-at adtak el, 23 százalékkal többet, mint a tavalyi első negyedben.
Az Audi 1988 óta tevékenykedik Kínában, és a nyugati versenytársak közül elsőként fejlesztett ki a kínai piachoz szabott luxusmodellt. Ez a piaci stratégia beérett, aminek köszönhetően a társaság tovább növelte előnyét a kínai luxusautó-piacon.

Indiában is viszik a luxusautókat
A német-amerikai DaimlerChrysler autógyártó konszern azonban nem Kínát, hanem Indiát tartja a következő évtizedek egyik legjelentősebb luxusautó-felvevőpiacának. A társaság tavaly kétezernél is több Mercedes-Benz márkájú személygépkocsit adott el az országban, ami az eladások gyors növekedésére utal.
A cég nem egyedüli luxusautó-gyártóként ismerte fel az országban rejlő lehetőségeket: a BMW a dél-indiai Madras-ban létesít gyártóbázist, míg a korábban említett Audi elsősorban kereskedésekkel törne be a piacra - írta korábban az mfor.hu.