A túl magas árajánlatok miatt a pályázaton az öt területből kettőben - köztük a legnagyobb falatot kitevő, a Nyugati és Keleti pályaudvart, Szolnokot és térségét magában foglaló régióban nem hirdetett eredményt a vasút. Erre a területre egyébként a MÁV-nak jelenleg is takarítást végző, a Biochipp Kft. és RIC Zrt. alkotta konzorcium nyújtotta be az összességében legkedvezőbb ajánlatot, azonban az 1,1 milliárdos árat sokallta a vasúttársaság. Szintén nem hirdettek győztest a Pécs, Nagykanizsa és Szombathely térségben: a MÁV-nak jelenleg szintén takarító Szemafor Clean Kft. és Tip-Top Kft. konzorciumának 300 milliós árajánlatát ugyancsak drágállták.
Eredményt hirdettek viszont a két kelet-magyarországi térségben (Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, valamint Szeged, Békéscsaba és Kiskunhalas területén), ezeket összesen mintegy 500 millió forintért a kocsik tisztításában eddig is érdekelt Budaber Zrt. nyerte el. Egy új piaci szereplő, a Plural Kft. lett a befutó a Déli pályaudvar, Győr és Székesfehérvár térségben, amely másodmagával, évi mintegy 200 millió forintért vállalta a munkát. A Plural egyébként második lett azokon a területeken, ahol nem hirdettek eredményt.
A vasúttársaság a korábbinál 30-40 százalékkal több munkát várna el a cégektől, az eddiginél olcsóbban: évi mintegy nettó 2,4 milliárd forintnál nem is fordítana többet a járművek takarítására. A pályázóknak az öt régióban összesen legalább 2800, legfeljebb 4200 járműre vonatkozóan kellett ajánlatokat tenniük. Nemcsak járműtakarításban szerzett referenciákat fogadtak el a jelentkező cégektől, hanem ipari csarnok takarítására vonatkozókat is, azt azonban nem határozták meg, hogy ezen pontosan milyen csarnokokat értenek.
A vasúttársaság ezt megelőző, a túl magas árajánlatok miatt már egyszer eredménytelenül zárult tendere után most négy helyett hét (öt plusz két) évre keresett vállalkozókat - írja a Napi Gazdaság.
Menedzsment Fórum