Az MGE szerint a 2009. év első harmadában jelentős árengedményekkel megvalósult készletcsökkentő akciók április végére nagyrészt kifutottak, így az éves összehasonlítás a 2010. év vonatkozásában lassan javul. A 2009-hez viszonyított forgalomba helyezési adatok csökkenésére hozzávetőleg május végéig számít az MGE, ezt követően enyhe emelkedést vár a 2009. évi számokhoz képest.
Az MGE és a DataHouse adatai szerint 2010 márciusában még 44 százalékkal kevesebb, 4.260 személyautót helyeztek forgalomba, mint 2009 márciusában. A két azonos hónapot összehasonlítva a kishaszon gépjárműveknél a visszaesés 33 százalékos (607 jármű), míg a nagyhaszon gépjárműveknél 5,4 százalékos (139 jármű) volt.Az első négyhavi adatokat összehasonlítva - a három gépjármű kategóriában ugyanebben a sorrendben - a visszaesés 53, 54 és 20 százalékos volt, személyautóból 13.869, kishaszon gépjárműből 2.300, nagyhaszon gépjárműből pedig 552 darabot helyeztek forgalomba 2010 januárjától április végéig.
Az MGE felhívja a figyelmet arra, hogy a személyautók piacán továbbra is a céges, illetve flotta eladások dominálnak. Ez a tendencia a válság kezdete óta és mindaddig meg is marad, amíg a vevőfinanszírozás, az ügyfelek hitelfelvételi kedve vissza nem tér. Ez pedig nagymértékben függ attól, hogy a válságból való kilábalás a munkahelyek megőrzése, illetve számának gyarapodása tekintetében mikor válik érzékelhetővé, illetve a parlamenti választások ismert eredménye mikor hat megnyugtatóan a piaci szereplőkre - véli az egyesület.
A személyautók és kishaszon járművek piacán 2010. márciushoz képest stabilizálódott a piac, a nagyhaszon járműveknél a járműveket használó gazdasági szereplők helyzete azonban még nem javult annyira, hogy ez a piac jelentősen meginduljon. E kategóriában a fellendülés várhatóan a második félévben indul be az MGE várakozásai szerint.
MTI/Menedzsment Fórum