2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az olasz gazdasági miniszter csütörtökön a római törvényhozásban arról biztosította a honatyákat, hogy a kormány rövidesen privatizálja a nehéz helyzetben levő Alitalia légitársaságot, a jelenlegi, 62 százalék feletti állami részt 51 százalék alá szorítják.

A miniszter azt is közölte, hogy a kormány az Alitalia számára 750 millió eurós létfontosságú tőkeemelést tervez, de csak akkor, ha már a részvényesek is bekapcsolódnak ebbe, saját részesedésük arányában. A túlélésért küzdő Alitalia szerdán megállapodást írt alá a kormánnyal és a szakszervezetekkel arról, hogy milyen segítséget nyújtanak az elbocsátandó mintegy 3700 alkalmazottnak az Alitalia átalakítási terve keretében. A több heti tárgyalás után létrejött átfogó szociális megállapodásban egyebek között arról rendelkeznek, hogy az elbocsátott dolgozókat két évi munkanélküli segély illeti meg.

A SULT, a kisebb szállítóipari dolgozói szakszervezet volt az egyetlen munkavállalói szervezet, amely nem írta alá a dolgozóknak juttatandó pénzügyi segítségről szóló megállapodást, a tagsággal való konzultáció után dönt majd a megállapodáshoz történő esetleges csatlakozásról. A szakszervezetekkel kötendő megállapodás volt a feltétele annak, hogy az Alitalia hozzájusson a 400 millió eurós (488 millió dollár) hitelhez, amit a kormánytól kap, és amelyet jóváhagyott az Európai Unió.

Az Alitalia a múlt hónapban fogadta el négy évre szóló átalakítási tervét, amely az összeomlás elkerülését célozza, és 3700 alkalmazott elbocsátását is magában foglalja. A munkahelyek leépítésével a konszern 280 millió eurót szándékozik megtakarítani. Az átalakításnak végül is az Alitalia privatizálásához kell vezetni, de az olasz pénzügyminisztérium vállalta a szakszervezetek kérésére, hogy az állam 30 százalékos tulajdoni részt megőriz a társaságból. A szanálási terv több évre szól, e szerint 2005-ben tőkeemelést hajtanak végre, majd a társaság 2008-ra lesz ismét nyereséges. A nálánál jobban működő légitársaságok, valamint a fapados légitársaságok versenye miatt bajba került Alitalia az elmúlt 16 évben mindössze 4 alkalommal zárta az évet nyereséggel. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
Megállapodtak az Alitaliánál a dolgozói elbocsátásokról
Egy lépéssel közelebb jutott a megmaradáshoz az Alitalia
Az állami hitel sem elég az Alitalia talpra állításához

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!