TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
2018. január 29. 07:44

A lap azt írja, olyan átszervezések jönnek, melyek több száz dolgozót érinthetnek, de az áruházlánc szerint ez csak az angilai üzleteket érinti.

Az anyavállalat utasítására újabb átszervezés zajlik a magyarországi Tescónál; a vevőszolgálatok munkaköreinek összevonása több száz dolgozót érinthet a hipermarketekben, közülük lesz, akinek megszűnik a munkája az áruházláncnál - olvasható a Magyar Idők hétfői számában. A napilap cikke szerint több száz munkavállalót érinthet a magyarországi Tesco hipermarketekben tervezett átalakítás, amelynek során összevonják, egyszerűsítik a munkaköröket a vásárlókkal közvetlen kapcsolatot jelentő ügyfélszolgálatokon.

A lépést az anyaországban, valamint a kelet-közép-európai Tesco Europa-csoport valamennyi tagjánál végrehajtják: hazánkban például megszűnik a vevőszolgálati specialista munkakör, az átszervezés leépítést is magával hozhat - értesült a Magyar Idők londoni forrásból.

MTI Fotó: Balogh Zoltán

A múlt héten Angliában bejelentették, hogy a vállalat tovább egyszerűsíti működési struktúráit a hatékonyság növelése érdekében és a vezetők számára egyértelműbb elszámoltathatóságot biztosít a kollégák és az ügyfelek felé. Ennek jegyében megszüntetnek több vezetői munkakört az Egyesült Királyságban található több mint 750 nagy üzletben és hét teljesítési központban, és például vevőszolgálatokat alakítanak át. Az angliai átszervezés 1700 munkavállalót érint - olvasható a lapban.

A Magyar Idők megkeresésére a Tesco Globál Zrt. azt közölte: az említett strukturális változások a Tesco angliai üzletágát érintik, s nincsenek hatással a magyarországi működésre. Ezzel szemben a lap úgy értesült, hogy a racionalizálás miatt az egész kelet-közép-európai régióban, illetve hazánkban is újabb átalakításokat rendelt el az anyacég.

A napilap londoni forrása elmondta, hogy központi utasításra a magyarországi hipermarketekben - amelyek a 206 üzlet nagyjából felét teszik ki - átalakítják az ügyfélszolgálatokon dolgozók feladatköreit. Így például több munkakört összevonnak, s ugyan a vevőkkel való kapcsolattartást vagy például a garanciális ügyek intézését ellátó vevőszolgálatok megmaradnak az áruházakban, de jellemzően egy-egy munkatárssal a korábbi több, erre a célra kijelölt dolgozó helyett. Úgy tudjuk, nem feltétlenül szándék, hogy alkalmazottaktól váljanak meg, azonban nem lesz mindenki számára elfogadható új szerep a cégnél, vagyis az átszervezés leépítéssel járhat. A Magyar Idők emlékeztet arra, hogy a folyamat a környező országokban már elkezdődött, ahol ráadásul több üzletbezárás is történt.

MTI

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.