A Magyar Közút országosan 856 darab síkosság-mentesítésre, hóeltakarításra kialakított gépjárművet és munkagépet üzemeltetett, illetve tartott készenlétben. Ebből 702 gép saját tulajdonú, 154 darabot pedig a szerződéses partnerek tartottak üzemben. A géppark összesen több mint 265 ezer órát töltött aktívan az utakon. Emellett a Magyar Közút Nonprofit Zrt. 77 üzemmérnökségének 3.300 dolgozója 12 órás váltásban szinte folyamatosan látta el a hóeltakarítási, síkosság-mentesítési és kátyúzási feladatokat is.
Az aránylag rövid, ám intenzív télen az állami közutak tisztítására, hóeltakarítására és síkosság-mentesítésére összesen 72 ezer tonna sót, 20 ezer tonna érdesítő anyagot, 1,1 millió liter sóoldatot és 462 tonna sóoldat előállításához szükséges granulátumot használt fel a társaság.
Bár az említett öt hónap alatt az előző éveknél kevesebb csapadék hullott, és a hőingadozás is mérsékeltebb volt, úthibák szép számmal keletkeztek, a kátyúk kijavítása egész télen folyamatos volt - áll a közleményben. Hozzáteszik, hogy elsősorban a balesetveszélyes hibákat javították ki az MK szakemberei hideg aszfaltos technológiával, ami téli időjárási viszonyok között sajnos csak ideiglenes megoldás. Ehhez a cég a téli üzemeltetési időszak alatt 9.800 tonna kátyúzó anyagot használt fel.
A hirtelen beköszöntött tavaszi jó időt kihasználva a társaság március elejétől már át tudott térni a tartósabb megoldást jelentő meleg kátyúzási technológiára, így a kátyúk száma ütemterv szerint, a közlekedők számára is érzékelhető módon, folyamatosan csökkeni fog, és a nyár elejére számottevő javulás várható - áll a Magyar Közút közleményében.
MTI