Róma polgármestere csütörtöki sajtóértekezleténemlékeztetett arra, hogy a trolibuszok 32 éves szünet után jelennek meg újra az olasz főváros utcáin, s egy hároméves program keretében a római önkormányzat 240 millió eurót költ tíz trolibuszvonal kiépítésére és üzemeltetésére. Elsőnek a 90-es vonal indul, a Termini pályaudvartól Róma északi kerületeibe, s a járat különlegessége az akkumulátoros hajtás azokon a szakaszokon, ahol a műemlékvédelem nem teszi lehetővé a felsővezeték kiépítését.
Kovács Etelka, a Ganz Transelektro Közlekedési (GTK) Rt. projektmenedzsere az MTI tudósítójának elmondta, hogy a budapesti cég még 2002 nyarán két másik olasz vállalattal együttműködve nyerte el a Róma trolibusz forgalmának újraindítását célzó első vonal komplett kulcsrakész megvalósítását, 54 millió euró (13,2 milliárd forint) értékben. A beruházás magában foglalja a vonal teljes kiépítését felsővezetéki hálózattal és remízzel, a járművek szállítását, valamint öt évig a teljes szerviztevékenység ellátását.
Kalmár István, a Transelektro ügyvezető igazgatója azt emelte ki, hogy a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. - amely a Transelektro Ipari és Kereskedelmi Holding tagvállalata - részesedése az üzletben 11 millió euró (5,1 milliárd forint). Feladata 30 darab 18 m hosszú csuklós, alacsonypadlós, aszinkron-hajtású, légkondicionált trolibuszok leszállítása, amelyek mozgássérültek szállításhoz szükséges rampákkal, emelőszerkezetekkel is el vannak látva. A járműszerkezet gyártója - a magyar fővállalkozó beszállítója - a Solaris Bus and Coach Sp lengyel vállalat (a Neoplan licensze a kocsiszekrény). Egy-egy jármű közel félmillió euróba kerül. (MTI)
Magyar trolibuszok Rómába
Magyar trolibuszokkal igyekszik megoldani a városi közlekedés környezetszennyezésének problémáit Róma: Walter Veltroni polgármester csütörtökön mutatta be a sajtónak és a rómaiaknak az új, környezetbarát, energiatakarékos és csöndes járművet, amely majd szeptemberben áll szolgálatba a 90-es gyorsjáraton.